خبرهای داغ:
سردار رفیق‌دوست در مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان :

نباید سد کار مردم در تولید باشیم/برجام حلال مشکلات نیست

مشاور رهبری در امور سپاه پاسداران با بیان اینکه ما نباید سد کار کشاورزان و مردم در تولید باشیم، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی زندگی مردم دست کارمند نباشد.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۳۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار محسن رفیق‌دوست امروز در بیست و یکمین مجمع فرماندهان و مسئولین پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان که با حضور پیشکسوتان این عرصه در سالن اجتماعات مجتمع انصار برگزار شد، اظهار داشت: قبل از انقلاب دنیا به دو قسمت آمریکا و شوروی به همراه طرفدارانشان تقسیم شد.

وی افزود: چند سال قبل از انقلاب اسلامی نیز تشکیلات دیگری به نام غیرمتعهدها به وجود آمد که از 72 کشور تشکیل می‌شد اما در این کشورها حتی یک کشور مستقل نیز وجود نداشت.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در آن زمان استقلال در تصور نمی‌گنجید و کشورها برای بقا باید زیر نظر یکی از دو قطب بودند، گفت: در تاریخ بشریت افراد برجسته فراوان بوده‌اند اما اکثر آنها تک بعدی هستند، که یا عارف یا سیاستمدار بزرگ و یا جنگ افروز بودند اما بعد از ائمه معصوم(ع) انسانی به کمال امام خمینی(ره) مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ کس در دنیا باور نمی‌کرد که انقلاب اسلامی ایران به این سرعت پیروز شود، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ظرف مدت کوتاهی حداقل 67 و حداکثر 106 گروهک برای گمراه کردن مردم و پایان دادن به این انقلاب را تشکیل دادند که کارساز نبود.

رفیق‌دوست اضافه کرد: در مرحله بعد نیز کودتا را طراحی کردند اما باز به هدفشان نرسیدند و سرانجام به این نتیجه رسیدند که آخرین حربه و تنهاترین راه مقابله تحمیل جنگ به ایران است.

* اگر سپاه نبود امروز کشوری به نام ایران اسلامی نبود

وی با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی ایران از 11 ملیت اسیر گرفت، افزود: ما حتی نیرویی برای دفاع نداشتیم ولی می‌بینید که امروز با سربلندی روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم.

مشاور رهبری در امور سپاه پاسداران با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر سپاه نبود امروز کشوری به نام ایران اسلامی نبود.

وی با بیان اینکه اصل کلی این است که انقلاب ما وقتی که پیروز شد تمام قدرت‌های بزرگ را تهدید کرد، افزود: ایران با همان هویتی که امام آورد خواهد توانست مقابل زورگویی‌های دشمن بایستد.

رفیق‌دوست با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع مقدس تصریح کرد: خودکفایی در حوزه دفاعی از برکات دوران دفاع مقدس بود که بعد از آزادسازی خرمشهر پایه‌گذاری شد و امروز شاهد پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه هرگز آمریکا با ما سازش نخواهد کرد، گفت: آمریکا با اصل انقلاب اسلامی دشمن است و هرگز دست از دشمنی برنخواهد داشت.

* امروز با نگاه به داخل و کمک جوانان می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه برجام اقدام خوبی است اما حلال مشکلات نیست، ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اقتصاد مقاومتی را عنوان کردند دولتمردان نتوانستند آن را اجرایی کنند، با توجه به این امر رهبری امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه ما نباید سد کار کشاورزان و مردم در تولید باشیم، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی زندگی مردم دست کارمند نباشد بلکه دست قانون باشد.

رفیق‌دوست با اشاره به حماسه‌آفرینی جوانان در دوران دفاع مقدس گفت: امروز نیز با نگاه به داخل به کمک جوانان می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.

وی اظهار داشت: زمانی که غربی‌ها در جنگ شکست خوردند و نتوانستند علیه ایران کاری انجام دهند از راه دیگری وارد شدند، از جمله نخست وزیر اسرائیل که می گفت جنگ با ایران جنگ با اسلحه نیست ما باید با تلویزیون به جنگ ایران برویم.

مشاور رهبری در امور سپاه پاسداران با بیان اینکه بیکاری بدترین فساد را در جامعه به‌وجود می آورد، عنوان کرد: مسئولین مأموریت دارند ساکت ننشینند، رهبری را تنها نگذارند و تنها راه سعادت اتحاد با یکدیگر تحت لقاء مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات