مدیر اورژانس تهران بزرگ خبرداد

استفاده از موتورآمبولانس و خطوط مترو راه‌ گریز از ترافیک برای اورژانس تهران

مدیر اورژانس تهران بزرگ گفت: از آنجایی که پرواز بالگرد در شهر تهران هم از نظر امنیتی و هم از نظر وجود انواع دکل‌ها در فضای تهران مقدور نیست، طرح استفاده از موتورآمبولانس و واگن‌های اورژانسی در خطوط مترو در دستور کار است.
کد خبر: ۸۶۶۲۹۲۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج،سید اسدالله موسوی، درباره آخرین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه اضافه شدن وسایل نقلیه جدید به ناوگان امدادی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، گفت: با توجه به ترافیکی که در شهر تهران وجود دارد، اورژانس اقدامات متعددی را جهت کاهش زمان رسیدن به محل حادثه انجام داده است که یکی از این راه حل‌ها در سال ۹۵، با توجه به چالش ترافیک شهر تهران افزودن موتور آمبولانس به ناوگان امدادی است.
 

مدیر اورژانس تهران بزرگ ادامه داد: تهران به عنوان یک شهر خاص در کشور، ترافیک و شرایط جغرافیایی ویژه‌ای دارد؛ در عمل خودروهای اورژانس تابع ترافیک خیابان‌ها هستند و از آنجایی‌که تعداد کمی از خیابان‌های تهران دارای خط ویژه یا خط اضطرار هستند، ناگزیر خودروهای اورژانس در ترافیک می‌مانند.

 
اضافه کردن ۲۰۰ دستگاه موتورآمبولانس در تهران

وی افزود: سال گذشته، پایلوت جدی را در شهر تهران با موتورآمبولانس انجام دادیم و نهایتاً نتایج بسیار مثبت این پژوهش به معاونت درمان و ریاست اورژانس کشور ارائه شد؛ مجوز ایجاد یک شبکه اورژانس موتوری در شهر تهران از سوی هیئت دولت صادر شده و قرار است واردات آن صورت بگیرد؛ این طرح با ۲۰۰ دستگاه موتورآمبولانس استاندارد آغاز خواهد شد.

 
موسوی، متذکر شد: پرواز بالگرد در شهر تهران هم از نظر امنیتی و هم از نظر وجود انواع دکل‌ها در فضای تهران مقدور نیست، و امکان نشست و برخاست بالگرد وجود ندارد، پس به ناچار می‌بایستی از موتورآمبولانس استفاده کنیم.
 

استفاده از خطوط مترو برای انتقال سریع مصدومین

مدیر اورژانس تهران بزرگ با اشاره به تلاش برای عملی کردن ایده‌های دیگر در این زمینه گفت: در جستجوی این هستیم که از خطوط مترو نیز در مناطقی از شهر تهران استفاده کنیم؛ در حال حاضر بر روی این ایده کار می‌کنیم و پیشنهاد آن را به شورای شهر تهران ارائه داده‌ایم تا از واگن‌های اورژانسی در خطوط مترو برای انتقال سریع مصدومین استفاده کنیم.
 

عدم اجرای طرح ملی SOS به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌ها

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح ملی SOS که بنا بود همه شماره‌های امدادی مربوط به اورژانس کشور، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری و اورژانس اجتماعی در یک شماره امدادی ‏‏ (۱۱۵) ادغام شود تا تمامی هموطنان بتوانند در صورت نیاز به هرگونه کمک امدادی در حوادث یا فوریت‌های پزشکی، ‏فقط با این شماره تماس بگیرند تا نیروهای امدادگر برای کمک به آنان اعزام شوند‎، به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌ها اجرا نشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار