مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان خبر داد؛

افتتاح ۲۲ مرکز درمانی به مناسبت ۲۲ بهمن/احداث ۵۰۰ درمانگاه در ۵۰۰ منطقه محروم

مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان در حالی از افتتاح ۲۲ مرکز درمانی به مناسبت ۲۲ بهمن خبر داد که ۵۰۰ درمانگاه نیز در ۵۰۰ منطقه محروم احداث شده است.
کد خبر: ۹۵۷۶۸۸۴
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

احداث ۵۰۰ درمانگاه در ۵۰۰ منطقه محروم

به گزارش خبرگزاری بسیج از روابط عمومی موسسه خدمات درمانی بسیجیان، «عیسی مالمیر»، مدیر عامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در نشست خبری که امروز سه شنبه ۱۷ بهمن، با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به خدمات متنوع این موسسه، گفت: موسسه خدمات درمانی بسیجیان از سال ۷۲ تاسیس و به طور رسمی کارش را از سال ۷۵ آغاز کرد. در سه طرح راهبرد کلان ما حل مسأله در سطح نظام مقدس جمهوری اسلامی و در فراز این انقلاب بزرگ است. براساس سیاست‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه سلامت و جمعیت و نیز بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کردیم تا اهداف را به نتیجه مطلوب برسانیم.

مالمیر با اشاره به طرح یاسر، افزود: یکی از سرفصل‌های مهم بیانیه گام دوم سرفصل عدالت است، ما یک موسسه سلامت محور هستیم، بحث عدالت در سلامت را باید پیگیری کنیم، ما در این راستا طرح یاسر را طراحی کردیم این طرح چهار محور دارد که یکی از محور‌های مهم، طرح یاسر که در سند راهبری اعتلای بسیج به آن اشاره شد. احداث ۵۰۰ درمانگاه در ۵۰۰ منطقه محروم است. ما در گذشته ۲ درمانگاه در سال احداث می‌کردیم، اما پیرو بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از سال ۹۹ بحث آمایش درمانگاه‌ها را شروع کردیم و اکنون در کمتر از ۳ سال تعداد درمانگاه‌های ما به ۱۵۰ مرکز رسیده است.

ما هیچ بودجه‌ای دریافت نمی‌کنیم/راهبرد ما مردمی سازی است 

به گفته مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان؛ امروز در برخی از استان‌های کشور مراکز درمانی در قیاس با دیگر مراکز قابل مقایسه نیست، امروز در سیستان و بلوچستان مرکز دیالیز نبوت افتتاح می‌شود و مرکز جراحی بسیار باروری را افتتاح می‌کنیم، که تجهیزات آن از خیلی مراکز جراحی تهران بهتر و بروزتر است.

مالمیر در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد: موسسه خدمات درمانی بسیجیان به عنوان یک شرکت، شخصیت حقوقی و مالی مستقلی دارد و ما هیچ بودجه‌ای را از دولت، بسیج و سپاه دریافت نمی‌کنیم. راهبرد ما راهبرد مردمی سازی است. با تاسی به فرمایشات امام (ره) توانستیم با راهبرد مردم، خیرین و نهاد‌های همسو تعداد ۱۰۰ درمانگاه را اضافه کنیم. با توجه به ماموریت‌ها ما باید در مناطق محروم این درمانگاه‌ها را احداث کنیم ما به عنوان یک موسسه این اقدام را انجام دادیم، به طوری که این اقدام بزرگ ما باعث تعجب متولیان حوزه سلامت شده است.

تحقق عدالت در سلامت و فراهم بودن خدمات در مناطق محروم

وی اذعان داشت: ما تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۰۷ تعداد درمانگاه‌ها را به تعداد ۵۰۰ درمانگاه برسانیم. یکی از اهداف ما تحقق عدالت در سلامت و فراهم بودن خدمات سلامت در مناطق محروم است. ان شاء الله تلاش می‌کنیم هزار درمانگاه را در طرح یاسر تحت پوشش قرار دهیم و نقطه کم برخوردار کشور را در قالب خدمات مختلف سلامت تحت پوشش قرار دهیم.

مالمیر با تاکید بر این که طرح یاسر یک طرح موقت نیست و ما به صورت مستمر در حال انجام آن هستیم، افزود: علاوه بر طرح اول، ما در طرح دوم یعنی طرح ملی رویش‌امید، بحث جوانی جمعیت و افزایش جمعیت را پیگیر هستیم. در این راستا بحث درمان زوجین نابارور معسر را در دستور کار قرار دادیم. در ابتدا کمک‌های نقدی می‌شد، اما اکنون برای هر زوج نابارور بیمه نامه اختصاص داده‌ایم.

در سال جاری ۲۰ هزار زوج نابارور تحت درمان قرار گرفته است

وی متذکر شد: از سال آتی ۱۰۰ هزار زوج نابارور معسر را تحت پوشش قرار می‌دهیم؛ به طوری که درمان این زوج‌ها ۵۰ تا ۷۰ میلیون هزینه دارد.۲۰ درصد این هزینه را ما می‌پردازیم و ۸۰ درصد از طریق مشارکت مردمی اجرا می‌شود؛ در سال جاری ۲۰ هزار زوج نابارور تحت درمان قرار گرفته و ۱۶۰۰ فرزند حاصل اجرای طرح در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت

مالمیر با اشاره به سومین ماموریت این مؤسسه در حوزه اقتصاد دانش بنیان، یادآور شد: ما مبتنی بر اسناد بالادستی طرح سینا را اجرا کردیم که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت را سرلوحه خودمان قرار دادیم. در سال گذشته ۲۸ تفاهم نامه با مجموعه‌های دانش بنیان امضا شده است که تعداد ۷ تا از این تفاهم نامه‌ها به قرارداد رسیده است. در حوزه تجهیزات پزشکی از حکمرانی خوبی برخوردار نیستیم؛ در نتیجه تلاش می‌کنیم توسط دانش بنیان نقشه راه تجهیزات پزشکی را اجرا کنیم.

وی افزود: ما بیش از ۹۰ درصد دارو‌ها را خودمان تولید می‌کنیم. امیدواریم تا ۵ سال آینده ۶ محصول پیشرفته پزشکی و دانش فنی، از ایده پردازی عبور و به تولید داخل برسانیم که سه محصول به مرحله تولید رسیده است. ام‌ای آر، سی تی اسکن و اپی جی از جمله محصولاتی که تلاش داریم آن‌ها را به تولید برسانیم.

ما ماموریتی در تهران بزرگ نداریم

مالمیر با تاکید بر این که تمرکز ما بر مناطق متوسط به پایین است، در خوزستان و ایلام حضور پررنگی داریم، افزود: ما ماموریتی در تهران بزرگ نداریم و، اما در مناطق محروم استان تهران مانند نسیم شهر و... را تحت پوشش قرار می‌دهیم. ما منعطف هستیم و در شهرستان‌های مختلف از ۱۰ درصد تا ۵۰ درصد برای احداث درمانگاه‌ها هزینه می‌کنیم.

مدیر عامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان با اشاره به افتتاح ۲۲ مرکز درمانی به مناسبت ۲۲ بهمن افزود: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر پیش بینی شده که ۲۲ مرکز درمانی افتتاح شود، امروز در زاهدان و فردا در فارس افتتاحیه داریم و شنبه ۲۱ بهمن هم در کرمانشاه افتتاحیه خواهیم داشت و به همین صورت به مرور در حال انجام است.

گفتنی است: یکی از کار‌ها که در طرح یاسر انجام گرفت در قالب اردوی جهادی بود که پزشکان و متخصصان در رشته‌های مختلف از جمله ارتوپدی، مغز و اعصاب، پزشک عمومی و داخلی، دندانپزشکی و داروخانه و... در مدرسه‌ای در محله خلازیر در منطقه ۱۹ تهران حضور یافتند و به صورت رایگان خدمات درمانی را به عموم مردم ارائه دادند، این طرح در یک روز انجام و خدماتی به ارزش یک میلیارد تومان به مردم ارائه شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات