خبرهای داغ:
مدیر دفتر امور بانوان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خبر داد:

برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در بیرجند

مدیر دفتر امور بانوان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با سراسر کشور جشنواره "اسوه های صبر و مقاومت" ، 18 فروردین در سالن دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۵۵۵۵۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، فرشته اسدزاده صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: همزمان با سراسر کشور به هدف گرامیداشت مقام زن و مادر جشنواره اسوه های صبر و مقاومت با حضور مادران، همسران، خواهران، دختران خانواده شهید، جاوید الاثر، ایثارگر و رزمنده برگزار خواهد شد.

مدیر دفتر امور بانوان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویت تقدیر با کسانی است که در زمان هشت سال دفاع مقدس و تلاش در جبهه فرهنگی اجتماعی نقش اساسی داشتند، گفت: این بانوان با حضور همسر و یا فرزند خود تقدیر می شوند.

اسد زاده جریان سازی فرهنگی و اجتماعی در راستای ترویج ارزش های مشارکت بانوان در دفاع مقدس را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی با بیان اینکه این جشنواره 18 فروردین‌ماه جاری ساعت ۹ صبح در بیرجند برگزار می‌شود، افزود: تا کنون اسامی 72 نفر از این بانوان به دفتر حفظ آثار جهت تقدیر در جشنواره ارسال شده است که این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس دفتر بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع استان با بیان اینکه حق انتخاب معرفی اسوه ها به جشنواره بر عهده سازمانها وادارات می باشد، افزود : اسامی افرادی که می خواهند تقدیر شوند از شهرستانهای درمیان، ارسک، قاین و بیرجند به دست ما رسیده است.

وی از برگزاری دو برنامه جانبی در حاشیه همایش خبر داد و عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و برپایی ایستگاه نقاشی با حضور کودکان از جمله برنامه‌هایی این همایش است.

مدیر دفتر بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع استان با اشاره به برنامه‌های محوری دفتر مشارکت زنان در دفاع مقدس استان، بیان کرد: برگزاری همایش بزرگ « نقش زنان در دفاع مقدس » از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در هفته دفاع مقدس، مهر ماه سال جاری برگزار خواهدشد.

اسدزاده گفت: دفتر مشارکت زنان در اجرای برنامه‌های سال ۹۵، در چهار بعد فرهنگی، علمی، پژوهشی و اجتماعی در زمینه ارزش های دفاع مقدس ورود پیدا خواهد کرد و رسانه ها می توانند برای اینکه سمن ها و نهادهای مردم نهاد نقش داشته باشند در این خصوص اطلاع رسانی انجام دهند.

وی به رسالت یک زن ایرانی ـ اسلامی در جامعه اشاره کرد و یادآورشد: زنان ما نقش اساسی در هشت سال دفاع مقدس و ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی داشتند که امروز فرزندانشان مدیران موفق جامعه می باشند.

مدیر دفتر بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع استان با اشاره به جمع آوری آثار نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: در سالهای گذشته رسالت ما بیشتر بر روی مادران شهدا به دلیل کاهش توان جسمانی آنها بود ولی درسال 95 مصاحبه با همسران فرماندهان دوران جنگ می باشد.

انتهای پیام/ 16165

ارسال نظرات
پر بیننده ها