خاطرات دختران دانش آموز تبریز از ورود امام در 57؛

روزی که امام آمد

کد خبر: ۸۶۲۹۸۲۳
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

12بهمن 1357 روزی که امام خمینی(ره) به میهن بازگشت تاریخ شاهد حضور همه مردم بود، کوچک و بزرگ، زن و مرد و پیر و جوان، و در این میان نقش دانش آموزان به خصوص دختران دانش آموز انقلابی غیر قابل انکار است، به همین بهانه خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی خاطرات کوتاه تنی چند از آن دانش آموزان آن دوران را بازگو می کند که در تظاهرات و پیروزی انقلاب حضور داشته و نقش آفرین بودند؛

روزی که امام راحل آمدند تلویزیون نداشتیم و آن زماني بود که بیشتر مردم به خاطر برنامه های ناسالم زمان شاه، داشتن تلویزیون را در خانه حرام می دانستند، یک رادیو کوچک داشتیم که آن را هم از پدرم قایم می کردیم، بالاخره خبر آمدن امام خميني(ره) به قدری مهم و جدی بود که در همه جا پیچید، آن روز همه شکلات و شیرینی پخش می کردند و مردم وسط کوچه ها و خیابان ها را گلدان چیده و پرچم درست کرده و دست بچه ها داده بودند.

حاجیه اقدسی زنگ آباد


روز12 بهمن که امام آمد ما خیابان امام ایستاده بودیم، مردم ھمه به خیابان ھا ریخته بودند و ما دست خواهرزاده كوچكم گل میخک داده بودیم که به مردم می داد، مردم عکس امام را پخش می کردند و چون ما به علت برخی اعتقادات آن روز(حرام بودن تلويزيون) تلویزیون نداشتیم، ورود امام را به کشور با جمع زیادی از ھمسایه ھا در خانه یکی از آن ھا که تلویزیون داشتند تماشا کردیم.

خدیجه افشردی دیبازر


روز 12بهمن چون تلویزیون نداشتیم منزل دایی ام رفتیم همه همسایه هایشان هم آمدند و ورود امام راحل را نگاه کردیم و پس از خوانده شدن سرود «خمینی اي امام» در فرودگاه، دیگر منتظر بقيه برنامه نشدیم و بیرون رفتیم.

با برادرم رفتیم جلو خیابان فردوسی که دیدیم آنجا مردم مجسمه شاه را پایین کشیدند، برادرم هم زخمی شد و یک زن ما را طرف خیابان شریعتی به خانه اش برد و حال برادرم که خوب شد خانه برگشتیم.

بصیره پورنعیمی


به علت برنامه های غير اسلامي رسانه ها، آن زمان مردم تلویزیون نداشتند ولي ما داشتیم كه پدرم آن را پنهان کرده بود، روزی که امام خمینی(ره) آمد، پدرم تلويزيون را آورد و همه فاميلهايمان با جمع شدن در منزل ما، لحظه ورود امام را تماشا كردند.

فاطمه پوردرمانی


روزی هم که قرار بود امام(ره) تشریف بیاورند من تهران بودم، جلوی دانشگاه تهران افراد بسیاری شهید شدند آن روز امام نیامد و همان طور که تصاویر تلویزیون هم نشان می داد مردم فریاد می زدند که «وای به حالت بختیار اگر فردا امام نیاد».

روز بعد مجددا خیل مردم در میدان آزادی حضور یافته و منتظر ورود امام بودند که به لطف الهی پس از 15 سال دوری از وطن، امام آمد و پس از مدتی توقف در فروردگاه به بهشت زهرا آمدند.

زهرا حسین زاده


12بهمن، زماني كه لحظه ورود امام راحل به تهران را از تلویزیون تماشا مي كرديم، از ديدن اين صحنه همگی سجده شکر به جا آوردیم.

نجیبه دهقان

ارسال نظرات
آخرین اخبار