خبرهای داغ:
همزمان با دهه فجر:

راه اندازی دفتر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در سامان

در همایش بررسی روش های کاهش ضایعات هلو عنوان شد:‌ همزمان با دهه فجر دفتر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۱۷۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان، دومین جلسه کارگروه علمی و کشاورزی شهرستان سامان رابا حضور دهیاران، بخشداران، مسئولین جهاد کشاورزی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مهندس علیرضا رحیمی، گفت: ‌این همایش، پیرامون هماهنگی اجرای همایش فصلی علمی کردن کشاورزی با موضوع روشهای کاهش و فراوری ضایعات هلو برگزار گردید.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان، با اشاره به اینکه، کشور چین با تولید 3 میلیون تن هلو در سال بزرگترین تولید کننده این محصول در جهان است، از رتبه نهم ایران در پرورش و تولید درختان هلو خبر داد.

وی، افزود: چهارمحال و بختیاری با رکورد تولید سالیانه 38000تن هلو، سهم15 %تولید هلوی کشور را دارا می باشد. و شهرستان سامان و دهستان شوراب صغیر به عنوان قطب تولید هلوی استان، سهم عمده ای از این میزان محصول را به خود اختصاص داده اند.

رحیمی تأکید کرد: هر ساله بدلیل عوامل طبیعی مانند وزش بادهای شدید، عدم مبازه به موقع با آفات و امراض و عدم رعایت بهداشت باغ و نبود جاده های دسترسی مناسب، حدود 30% از این محصول از زمان تبدیل گل به میوه تا زمان برداشت، به ضایعات تبدیل می شود.

این کارشناس کشاورزی، گفت: در کنار ضرورت حمایت، نظارت و مشاوره به کشاورزان عزیز و تشکیل تعاونی ها و اتحادیه ها و بازاریابی محصول و پیگیری احداث صنایع تبدیلی و فرآوری این گونه محصولات، فرهنگ سازی و معرفی و ارائه الگو جهت فرآوری خانگی این محصول، یکی از اهداف این جلسه بوده است.

وی، افزود: در این جلسه مقرر شد تا با حمایت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان و ادارات و دستگاه های مرتبط، همایش علمی با موضوع روشهای کاهش و فراوری ضایعات هلو در بهمن ماه سالجاری در دهستان شوراب صغیر برای افزایش آگاهی های بهره برداران و خانواده محترم باغداران اجرا گردد.

رحیمی یادآور شد: در حاشیه این همایش، نمایشگاه فراورده های خانگی تهیه شده از ضایعات هلو به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی، در پایان ضمن ابراز خرسندی از همکاری بسیار نزدیک مدیریت جهاد کشاورزی سامان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان، ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه مورد توافق قرار گرفت، راه اندازی دفتر بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی جهت جذب و سازماندهی و بکارگیری قریب به 400 نفر از مهندسین و فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی و منابع طبیعی در عرصه مشاوره و آموزش بهره بردان بود و انشالله شاهد افتتاح این دفتر در دهه مبارک فجر سالجاری خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار