دبیر کمیته پاسخ هفتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا خبر داد؛

بازدید مدیران و نخبگان مدیریت بحران از گسل‌های تهران

دبیر کمیته پاسخ هفتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا گفت: یکی از مباحث حوزه کاهش خطر، شناخت مخاطرات تهدید کننده است، برای نخستین بار طرح بازدید از گسل‌ها و مخاطرات زمین‌شناختی با حضور نخبگان حوزه مدیریت بحران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۵۹۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، یوسف اکبری، درباره طرح بازدید از گسل‌های تهران گفت: با توجه به اینکه یکی از مباحث حوزه کاهش خطر، شناخت مخاطرات تهدید کننده است، برای نخستین بار طرح بازدید از گسل‌ها و مخاطرات زمین‌شناختی را به همراه مهدی زارع استاد تمام زلزله‌شناسی، برگزار کردیم که در این طرح علاوه بر بازدید از گسل‌های تهران با مخاطرات زمین‌شناختی آشنا شدیم.

دبیر کمیته پاسخ هفتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا در ادامه گفت: در این بازدید از گسل کن و گسل مشاء که ادامه آن در منطقه ولنجک است، بازدید شد.

وی افزود: وجود گسل در یک منطقه به معنای مخاطره زلزله و رانش زمین در آن محدوده خواهد بود، در نتیجه باید از این مناطق برای زندگی دوری کرد و چنانچه منطقه سکونتی نزدیک به گسل است باید تدابیری ویژه برای افزایش استحکام بنا‌ها اندیشید تا از میزان آسیب‌پذیری بنا در هنگام وقوع حادثه کاسته شود.

اکبری، تأکید کرد: کم کردن میزان مواجهه با بحران از اهمیتی ویژه برخوردار است، بنابراین تأکید داریم که در مرحله نخست از مناطقی که در مواجهه با مخاطرات هستند، دوری کنیم.

این دانشجوی دکترای سلامت در بلایا در پاسخ به بازخورد این بازدید تصریح کرد: با توجه به اینکه بازدیدکنندگان این برنامه از حوزه‌های مدیریتی دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر سازمان‌ها بودند، با شرکت در این بازدید علاوه بر آشنایی با نوع و ساختار گسل‌ها و مخاطرات ناشی از آن‌ها مطمئنا در برنامه‌ریزی‌های کلان شهرسازی و ایجاد آمادگی در مقابله با حوادث و مخاطرات تدابیر جدید‌تر و بهتری را خواهند اندیشید.

لازم به ذکر است در این بازدید پروفسور اِولین ویتروک (Prof. Dr. Evelin Witruk) از دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه لایپزیک آلمان، پروفسور کُنراد قشکه، (Prof. Dr. Konrad Reske) از دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه لایپزیک آلمان، دکتر بیپین کومار وِرمه، (Dr. Bipin Kumar Verma) از کشور هندوستان و مشاور سازمان جهانی بهداشت حضور داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار