زنگ خطر ازدواج به دانشگاهها رسید

ازدواج های دانشجویی در چهارمحال و بختیاری کاهش 30 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۲۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛  جلسه مشترک مسئولین نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های پیام نور و فرهنگیان با اداره کل ورزش و جوانان استان با هدف ارائه برنامه های فرهنگی ویژه زوجین دانشجو برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان در این جلسه، گفت: نوزدهمین مرحله ثبت نام زوجین دانشجوی از مهر 1393 تا مهرماه 1394 در دانشگاه های استان آغاز شد که کاهش تعداد زوجین از نکات قابل توجه امسال بود.

حجت الاسلام و المسلمین سعید صفی، تعداد زوجین در این مرحله از ازدواج های دانشجویی را 604 نفر عنوان و افزود: این آمار در مقایسه با سال های قبل کاهش 30 درصدی را نشان می دهد.

وی بر لزوم بررسی علل کاهش ازدواج های دانشجویی تاکید و اضافه کرد: بر اساس پژوهش ها، و با توجه به امکان شناخت بهتر در محیط فرهنگی دانشگاه، درک شرایط، حضور در دوره ها آموزشی، کمترین میزان طلاق به میزان 2 درصد در ازدواج های دانشجویی بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان استان نیز در این دیدار با اشاره به اعزام زوجین دانشجو به سفر زیارتی مشهد مقدس گفت: هر ساله این برنامه فرهنگی با استقبال بسیار خوب زوجین برگزار و دانشجویان در این سفرف علاوه بر زیارت، در دوره های آموزشی سبک زندگی اسلامی حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شاهسوند افزود: متاسفانه مشکلات مالی باعث شده تا ادامه این برنامه فرهنگی با مشکلاتی روبرو شود و امیدواریم با حمایت مسئولین و متولیان امور جوانان این آموزشها که نقش بالایی در استحکام ارتباط زوجین دارد، ادامه پیدا کند.

مدیر کل ورزش و جوانان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم با طرح این موضوع در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و همکاری اعضاء به راهکار عملی در ادامه این مسیر برسیم.

عبدالرحمن قاسمی افزود: در جلسات قبلی ستاد ساماندهی امورجوانان مصوبات بسیار خوبی در حوزه ازدواج و ارائه خدمات تشویقی به زوجین جوان داشته ایم و این موضوع را در دستور کار جلسه بعدی این ستاد قرار خواهیم داد.

قاسمی ازدواج های دانشجویی را نمونه های زیبایی از تحقق شعار ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار دانست و بر لزوم ادامه این مسیر با مشارکت دستگاه های متولی امور جوانان تاکید کرد

در ادامه این جلسه مقرر شد در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان راهکارهای حل مشکل اعزام زوجین دانشجو به مشهد مقدس و برگزاری کارگاههای آموزشی بررسی و نسبت به حل منابع مالی این طرح اقدام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار