خبرهای داغ:
کارآفرین قهاوندی:

فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند همتي بلند است

کارآفرین قهاوندی با اشاره به حمایت بسیج سازندگی از طرح‌های کارآفرینی گفت: فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و خوداشتغالی نیاز به همتي بلند براي شروع دارد.
کد خبر: ۸۶۰۹۲۲۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶

اكبر بهمني پسند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در همدان با بيان اينكه كشاورز است و از اين راه امرار معاش مي‌كند، اظهار داشت: دنبال اين بودم كه در كنار كشاورزي كار ديگري نیز انجام دهم و به همين دليل تصميم گرفتم اطلاعاتي در خصوص كارآفريني كسب كنم.

وی افزود: در اين مسير بسیار مشورت گرفتم تا از تسهیلات بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف اطلاع یافتم که از طرح‌های اشتغالزایی حمایت می‌کند.

این کارآفرین قهاوندی بیان داشت: بعد از كسب اطلاعات كافي و مراجعه با بسيج سازندگي قهاوند و آشنایی با طرح هاي اقتصاد مقاومتي با توجه به اینکه استخر كوچكي در باغ داشتم اقدام به راه‌اندازی پرورش ماهي کردم.

وی با بیان اینکه دریافت تسهیلات نیاز به مداركی مانند مجوز و گواهي مهارت دارد، گفت: با كمك بسيج سازندگي اقدام به دريافت این مدارك كردم و مجوز پرورش ماهي قزل آلا را دریافت کردم و با تكميل پرونده مبلغ 30 ميليون تومان وام دريافت کردم.
بهمنی‌پسند ابراز داشت: با مبلغي كه دريافت كرده بودم، يك استخر 200 متري در كنار استخري كه بود، ساختم و تعداد 250 قطعه ماهي كپور نیز تهيه و داخل استخر ريختم و كار را شروع كردم.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اینکه مجوز پرورش ماهي قزل آلا را داشتم اما زمان شروع كار براي اين نوع ماهي مناسب نبود با مشورت كارشناسان از ماهي كپور استفاده كردم.
این کارآفرین قهاوندی اضافه کرد: ماهي‌ها را به مرور در منطقه قهاوند به فروش رساندم و درآمدم با توجه به تعداد ماهي های بسيار كمي كه داشتم بسيار مناسب بود.

وی با بيان اينكه در كنار پرورش ماهي به پرورش زنبور عسل نیز مشغول بودم و كندوهاي عسل نیز داشتم، گفت: براي سال آينده نیز قصد دارم ضمن اينكه تعداد بيشتري ماهي قزل آلا تهيه كنم، كار پرورش زنبور عسل را نیز توسعه دهم و تعداد كندوها را بيشتر كنم.

بهمنی افزود: پرورش بلدرچين نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در برنامه دارم و مقدمات لازم آن را انجام داده ام.
اين بسيجي فعال در عرصه اقتصاد مقاومتي گفت: در جامعه ما كار بسيار زياد اما انجامش سخت است، فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و خوداشتغالی فقط نیاز به همتي بلند براي شروع دارد.

گفتنی است؛ این کارآفرین قهاوندی 31 سال سن دارد و در رشته مهندسي برق تحصیل کرده و با همت بسیج سازندگی در یکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در روستا بركت آباد قهاوند فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات