خبرهای داغ:
پرورش‌دهنده قارچ و کارآفرین همدانی:

فروش با واسطه محصولات سود را به جیب دلالان می‌ریزد

پرورش‌دهنده قارچ و کارآفرین همدانی گفت: فروش باید با واسطه محصولات تولیدی، سود کار را بیشتر به جیب دلال‌ها می‌ریزد.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۸۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا زمانی از سبزی‌کاران با سابقه همدان و 46 سال سن دارد که در اطراف شهرک مدنی به سبزی کاری مشغول است و به توصیه یکی از دوستانش انباری که از آن استفاده نمی‌کرد را به محلی درآمدزا تبدیل کرده است.

این کارآفرین همدانی در گفت‌وگو با بسیج اظهار داشت: از کودکی در زمین‌های کشاورزی کار کرده‌ام و کار اصلی من هم سبزی کاری است که در زمین های اطراف شهرک مدنی مشغول فعالیت هستم.

وی با بیان اینکه سبزی کاری یک کار وسرگرمی برای من بوده و عمری است از این کار امرار معاش می‌کنم، افزود: درآمدم از سبزی فروشی بد نیست، حدوداً یک هکتار زمین دارم که در آن سبزی می‌کارم.

زمانی بیان داشت: در کنار این زمین یک انبار 85 متری داشتم که روزی یکی از دوستانم که برای دیدن من آمده بود با مشاهده آن گفت که می توانم از آنجا نیز درآمد داشته باشم.

وی اظهار کرد: ابتدا با شنیدن این موضوع تعجب کردم اما دوستم گفت که می توانم در آنجا قارچ پروش دهم بنابراین از او خواستم که توضیحات بیشتری بدهد و علاقه‌مند شدم که انباری خالی را به کارگاه تولید قارچ تبدیل کنم.

این کارآفرین همدانی با بیان اینکه برای شروع کار چیزی در مورد قارچ نمی‌دانستم، گفت: اوایل مقداری از این کار ترس داشتم و علت آن نیز نداشتن تجربه کافی بود.

وی ادامه داد: برای اینکه ریسک کار را پایین بیاورم به کلاس‌های جهاد رفتم و دوره پرورش قارچ را طی کردم و بعد از آن شروع به کار کردم و به مرور که تجربه کسب کردم وسعت کار را بیشتر کردم.

زمانی افزود: در هر دوره که شامل 45 روز است 10 تن کمپوست می ریزم و در پایان دوره با توجه به خاک کمپوست و نحوه رسیدگی تا سقف 2.5 تن برداشت قارچ دارم.

وی با بیان اینکه از کار تولید قارچ راضی است، گفت: اوایل سخت بود اما به مرور کار را به صورت عملی یاد می‌گرفتم و از اینکه انباری را به چرخه تولید آورده بودم و در کنار سبزی کاری در کار تولید قارچ نیز فعالیت می‌کردم خوشحال بودم.

این فعال اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: تنها مشکل این است که محصولات تولیدی را باید با واسطه به فروش برسانم و این امر سود کار را بیشتر به جیب دلال‌ها می‌ریزد.

وی در ادامه با بیان اینکه درآمد این کار بد نیست، گفت: برای مجهز کردن کارگاهم یک وام 20 میلیونی از بسیج سازندگی دریافت کردم و با آن وسایلی چون دیگ بخار، بخاری، کولر، فن، مه پاش و دیگر وسایل لازم برای داشتن یک کارگاه خوب تولید قارچ را تهیه کردم.

زمانی بیان داشت: بسیار در تلاش هستم که کارم را توسعه دهم و بتوانم با ایجاد چند سالن جدید برای چند نفر اشتغالزایی کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات