خبرهای داغ:
پرورش دهنده قارچ و فعال اقتصاد مقاومتي در همدان گفت: با تسهیلات دریافتی و با حمايت بسيج دو كارگاه توليد قارچ مدرن در همدان راه‌اندازی کرده‌ام.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۲۵
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

به گزرش خبرگزاری بسیج از همدان، احمد درگاهي فارغ التحصيل رشته كشاورزي در مقطع فوق ليسانس است که از سه سال پيش وارد عرصه پرورش قارچ شده و به صورت علمي به توليد قارچ پرداخته است.

اين فعال اقتصاد مقاومتي در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: سه سال پيش كه دانشگاه را تمام كردم به دنبال كار بودم و از آنجا كه در دوران دانشجويي در خانه به كشت قارچ صدفي مي‌پرداختم، تصميم گرفتم به طور جدي به كار پرورش قارچ مشغول شوم.

وی افزود: در اين راستا يك سالن بسيار كوچكي راه اندازي كردم و به كار مشغول شدم و بعد از مدتي كه تجربه كافي را به دست آوردم و با شیوه‌های فروش آشنا شدم، به فكر توسعه كار افتادم و يك سالن ديگر اضافه كردم و كار را پيش بردم.
اين فعال اقتصاد مقاومتي ابراز داشت: در ابتدا تصور نمي كردم كه در این كار سريع پیشرفت كنم، ولي وقتي ديدم كه پيشرفت خوبي كرده ام و جاي كار نیز وجود دارد و پرورش قارچ حرفه اصلي من شده و از اين راه امرار معاش مي‌كنم به دنبال وام رفتم و 25 ميليون تومان تسهيلات دريافت كردم.

وی ادامه داد: با تسهیلات دریافتی و با حمايت بسيج سازندگي يك كارگاه پرورش قارچ با دو سالن در روستاي سنگستان و يك كارگاه نیز كه دو سالن توليد دارد در حصار امام اجاره كردم.
درگاهي با بيان اينكه ساليانه 37 تن توليد قارچ دارد، عنوان كرد: در بحث پرورش قارچ اگر شرايط توليد به خوبي رعايت شود، از هر تن كمپوست مي‌شود حداقل 25 درصد قارچ گرفت.

وی بیان داشت: يك پرورش‌دهنده قارچ در يك سال مي‌تواند 4دوره توليد داشته باشد كه با توجه به اين موضوع يك توليدكننده قارچ به ميزاني كه در يك سال كمپوست مي‌خرد به همان ميزان در سال توليد قارچ خواهد داشت.
اين فعال اقتصاد مقاومتي با توضيح اينكه از درآمدي كه دارد بسيار راضي است، خاطرنشان كرد: هم اكنون دو كارگر ثابت در كارگاه‌هاي توليدي قارچ فعاليت مي كنند و در زمان‌هاي برداشت سه كارگر ديگر اضافه مي‌كنم.
وي گفت: به دنبال اين هستم كه يك كارگاه مجهز و مدرن بسازم و كار را توسعه دهم و در كنار توليد بسته‌بندي با برند را نیز انجام دهم و وارد صادرات برون استاني شوم.

درگاهی با بیان اینکه انجام اين كار حمايت مي خواهد، افزود: اميداورم كه مانند آغاز كار براي تداوم آن نیز از من و ساير فعالان این عرصه حمايت شود؛ تا بتوانيم چرخه توليد را بچرخانيم و به اشتغالزايي نیز كمك كرده باشيم.
وی بيان داشت: در كنار كار به تدريس نيز مشغول هستم و دوره‌هايی را براي زندانيان برگزار كرده‌ام و همچنان با سازمان زندان‌ها به همكاري در اين زمينه ادامه مي‌دهم.

اين فعال اقتصاد مقاومتي خاطرنشان کرد: در اين زمينه زندانياني بوده‌اند كه بعد از آزادي، كارگاه توليد قارچ راه‌اندازي كرده اند.
گفتني است؛ اين كارآفرين 27 سال سن دارد و با حمايت بسيج سازندگي توانسته است كه كارش را توسعه دهد.

ارسال نظرات