استاندار همدان گفت: در سال‌جاری تاکنون 6 هزار و 515 نفر بیمه شده جدید در سازمان تامین اجتماعی ثبت شده است که امیدواریم تا پایان سال به 10 هزار نفر برسد.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۰۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیک‌بخت امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه استان همدان دارای زیرساخت‌های مناسبی در حمل و نقل و راه‌آهن است، خواستار راه‌اندازی بندر خشک در استان شد.

وی با تاکید براینکه این طرح مزایای زیادی برای استان خواهدداشت، اظهار کرد: این طرح هر چه سریع‌تر در استان بررسی شود تا کالاهایی که از بندر امام وارد کشور می‌شود از طریق استان همدان در غرب کشور توزیع شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه طرح‌های غیرمشارکتی در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها عملیاتی تر است، تاکید کرد: دفتر امور روستایی استانداری تا 15 دی فرصت دارند طرح‌های رسیده به این کمیته را بررسی و پیگیری کند.

ویتصریح کرد: استان همدان در زمینه اشتغال با سایر استا‌ن‌ها تفاوت دارد بنابراین در ایجاد اشتغال و واحدهای تولیدی در روستاها باید هرچه سریع‌تر پیگیری لازم به عمل آید.

وی با بیان اینکه سال گذشته 10 هزار و 85 بیمه شده جدید در استان همدان وجود داشت، افزود: در سال‌جاری تاکنون 6 هزار و 515 نفر بیمه شده جدید در سازمان تامین اجتماعی ثبت شده است که امیدواریم تا پایان سال به 10 هزار نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه ماهانه بین 900 تا یک هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهریور امسال 823 نفربیمه شده جدید در تامین اجتماعی ثبت شده است درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته این آمار 803 نفر بود.

نیک‌بخت بیان کرد: در مهر امسال 777 نفر بیمه شده جدید در استان همدان وجود داشت که تعداد بیمه شدگان در مهر سال گذشته 724 نفر بود.

استاندار همدان با بیان اینکه در آبان سال‌جاری آمار بیمه‌شدگان 875 نفر است، عنوان کرد: در آبان ماه سال گذشته 852 بیمه شده در استان وجود داشت.

وی با بیان اینکه سال آینده با اجرایی شدن برجام و گذراندن پساتحریم شاهد توسعه و تعالی بیشتر در کشور خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد: تعداد بیمه شدگان استان تا پایان سال جاری افزایش یابد.

نیک‌بخت در بخش دیگری با اشاره به اینکه 880 میلیارد تومان قرارداد طرح‌های مختلف درسفر ریاست جمهوری به استان همدان منعقد شد از مدیران استان خواست درخصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری مربوط به سفر نیز گزارشاتی داده شود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: مهلت ثبت نام مجلس خبرگان تمام شد و مجلس نیز فردا تمام می‌شود که استقبال خوبی شده و هیات‌های اجرایی نیز تشکیل شده و تعامل خوبی هم هیات نظارت شورای نگهبان برای تشکیل هیات اجرایی داشته است.

استاندار همدان با تاکید براینکه ماموریت ما برگزاری انتخاباتی سالم، با شکوه و پرشور است، خاطرنشان کرد: رأی مردم حق الناس است و نیازمند حماسه سیاسی هستیم که خوشبختانه تاکنون مشارکت در ثبت نام خوب بوده است.

نیک‌بخت با بیان اینکه دولت امانتدار و بی طرف است، افزود: برای دلگرم کردن مردم برای حضور در انتخابات به دستگاه‌های اجرایی تاکید می‌کنم هیچ کارمند و مدیری از امکانات دولتی له و علیه کسی استفاده نکند.

وی در پایان به مطالبات شرکت توزیع برق استان اشاره کرد و گفت: شرکت توزیع برق85 میلیارد تومان از استان طلبکار است که 35 میلیارد تومان مطالبات از سازمان‌های دولتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات