خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان استاندارد خبر داد:

اجرای خود اظهاری استاندارد در کشور / کشف 77 علامت استاندارد جعلی درکشور

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان استاندارد افزود: در این طرح تولید کنندگان با خود اظهاری مشخصات کالای خود را ارئه می‎دهند و می‎گویند که کالای تولیدی آنها چه اصالتی از استانداری را دارد.
کد خبر: ۸۵۸۴۱۲۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی سعادتی در همایش بزرگداشت روز ملی استاندار در گرگان اظهار کرد: هر ساله سازمان ملل شعاری را برای روز استاندارد عنوان می‎کند و امسال شعار سازمان ملل با شعار سالی که مقام معظم رهبری هم‎خوانی دارد.

وی با بیان اینکه« استاندارد زبان مشترک جهان» و « دولت ملت، همدلی و همزبان» با هم متناسب هستند، گفت: انتخاب شعارجهانی روز استاندارد با بررسی مسائل کارشناسانه صورت می‎گیرد و این هم‎خوانی درایت و دقت نظر مقام مظعم رهبری را نشان می‎دهد.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان استاندارد با بیان اینکه در شش ماه نخست سال 521 هزار بازرسی توسط کارشناسان استاندارد در کشور صورت گرفته است، افزود: در شش ماه نخست سال برای سنجش استاندارد نزدیک به 8 هزار و 500 نمونه گیری از محصولات در کشور صورت گرفته است.

سعادتی با بیان اینکه 77 علامت جعلی در بازرسی‎های استاندارد کشف شده است، افزود: 8 هزار 400 مورد اقدامات قضایی بر حسب نظرات کارشناسان استاندارد در کشور صورت گرفته است.

وی به سامانه 101517 اشاره کرد و افزود: اگر مصرف کنندگان کد 10 رقمی روی کالایی را به این سامانه ارسال کنند می‎توانند از اطلاعات تولیدی آن کالا اطلاعات کسب کنند و از سوی دیگر می‎توانند با استفاده از این سامانه ارائه شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود به حوزه استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج سازمان استاندارد با بیان اینکه شمار 1517 آمادگی پذیرش شکایات را دارد، افزود: برای آنکه بتوانیم نسبت به کالاها در کشور اطلاعات جامعه کسب کنیم بحث خود اظهاری استاندارد از تولید کنندگان را پیگیری خواهیم کرد.

سعادتی افزود: در این طرح تولید کنندگان با خود اظهاری مشخصات کالای خود را ارئه می‎دهند و می‎گویند که کالای تولیدی آنها چه اصالتی از استانداری را دارد.

وی گفت: این طرح به معنی متوقف شدند کنترل کیفی کالاها و محصولات تولیدی نیست و برای آن است که سازمان استاندارد بتواند بر تمام کالاهای تولیدی نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار