آثار نهايي ششمین جشنواره ملی عکس فیروزه تبریز مشخص شد

کد خبر: ۸۵۷۵۹۵۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱

خبرگزاري بسيج: مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با اعلام اين خبر، افزود: این جشنواره با اهداف دوگانه فیروزه؛ شناساندن تبریز دیروز و امروز و ارتقای هنر عکاسی در 2بخش عکس و عکس نوشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، حسین آذرنیا افزود: در این جشنواره از 687 اثر در بخش عکس، 290 اثر آن بومی و 397 اثر غیر بومی بوده و در بخش عكس نوشت نيز از 132 شرکت کننده، 195 اثر داستان کوتاه به دبیرخانه ارسال شده است.

وي ادامه داد: با داوري آثار رسيده به دبيرخانه از سوي داود خدایی، وحید آقاکرمی و مهدی ابراهیم پور، 16 اثر از 32 استان(79 شهر) نهایی شدند كه نتایج آن همزمان با آئين اختتامیه (17 مهر) اعلام خواهد شد.
آذرنیا تصريح كرد: فیروزه ششم بر اساس سیاستگذاری ها در مسیری گام برداشت که معرف تبریز برای همگان باشد و در اين رابطه، ایجاد بخشی با عنوان زیبایی های تبریز به منظور تحقق هدفی غفلت شده در پنج دوره گذشته صورت گرفت تا عکاسان با هنر خود به روایت دقیق تبریز امروز و تلاش هایی که برای آبادانی و توسعه آن برداشته می شود، بپردازند.
وی همچنين خاطرنشان كرد كرد: بخش عکس‌نوشت، در قالب داستان کوتاه و بر اساس عکس‌های قدیمی از شهر تبریز، به این جشنواره افزوده شده تا با بیان تلفیقیِ عکس و داستان، مجموعه ای شايسته از روایت های داستانیِ مبتنی بر تصاویر قدیم تبریز تهیه و به گنجینه ادبی این شهر اضافه شود .
ششمین جشنواره ملی عکس فیروزه از 13 تا 17 مهر در تالار عکس سازمان پارک ها واقع در ائل گلی تبريز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار