یک متخصص عفونی در پی بروز حادثه منا متذکر شد:

دید و بازدید از حاجیان را به دو هفته بعد از بازگشت موکول کنید

یک متخصص عفونی گفت: به دنبال بروز حادثه منا، احتمال انتشار ویروس کرونا و عفونت‌های دستگاه تنفسی ناشی از عدم دسترسی به آب و غذای بهداشتی وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود دید و بازدید حاجیان را به دو هفته بعد از بازگشت موکول کنید.
کد خبر: ۸۵۷۵۵۱۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا ناظر، متخصص بیماری‌های عفونی با توجه به شرایط کنونی حاجیان در مکه مکرمه، نسبت به بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا به این افراد هشدار داد.

این متخصص عفونی افزود: با توجه به اینکه بازگشت حجاج به کشور آغاز شده است، مهم‌ترین بیماری‌هایی که احتمال دارد به آنها انتقال یافته باشد را از طریق آب و غذاس است، زیرا احتمال عدم دسترسی حاجیان به آب آشامیدنی و غذای بهداشتی و گرمازدگی توامان، بیماری‌های ناشی از این شرایط را تشدید می‌کند.

وی همچنین با اشاره به حادثه منا و اجساد بر روی هم انباشته شده و تعلل سعودی‌ها در ساماندهی آنها، گفت: در چنین شرایطی احتمال آلودگی سایر افراد زیاد است و باکتری‌ها بسته به نوع ارگانیسمی که دارند موجب اسهال خونی و عفونت‌های دستگاه تنفسی می‌شود که احتمال همه‌گیری آن نیز وجود دارد.

احتمال انتشار ویروس کرونا در پی حادثه منا
ناظر همچنین گفت: توصیه می‌شود به دلیل بستری شدن حاجیان مصدوم در بیمارستان‌های سعودی و سابقه وجود ویروس‌های خطرناکی مانند کرونا در عربستان، به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی، بهتر است دید و بازدید با حجاج را به دو هفته پس از بازگشت آنان از سفر حج موکول کرد.

وی با تاکید بر این که کرونا یک عفونت کاملاً بیمارستانی است و به دنبال بستری شدن چند روزه مصدومین حادثه منا در بیمارستان‌های عربستان احتمال ابتلا به آن افزایش می‌یابد، بنابراین بعید نیست که کرونا به زائرین مجروح بستری شده ایرانی انتقال یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار