خبرهای داغ:
شاه امیریان
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در گفتگو با بسیج:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز با اشاره به وظیفه مسئولان و فرهنگیان در زمینه حجاب و عفاف گفت: تا به حال نگاه به حجاب و عفاف غلط بوده است و باید دراین مورد ریشه‌ای کارشود.
کد خبر: ۸۵۴۱۷۷۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، وحید زارع، مسئول بسیج دانشگاه آزاد شیراز پیرامون مسئله حجاب و عفاف در کشور در گفتگو با بسیج بیان داشت: مشکلاتی که در بعضی از دانشگاه های کشور در ارتباط با حجاب پیش آمده اگر اشتباه فردی بوده و بعد ازآن با عذرخواهی به پایان رسیده باشد نباید دامن زد؛ اما اگر این یک اتفاق سیستماتیک بوده باشد باعث نگرانی می شود و حتما باید پیگیری شود.

وی افزود: درحال حاضر افراد مومن و متدین در بعضی از مکان هایی در کشورمان احساس غربت می کنند.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد شیراز در ادامه گفت: حضرت امام فرمودند: احساس خوف دارم کشوری که از دست محمدرضا گرفتیم و اسلام را درآن احیا کردیم ازدست خودمان برود.

زارع با بیان اینکه درکشور ما در بعضی از قسمت ها مثل افکار و اقتصاد انقلابی صورت نگرفته است، بیان داشت: بعضی از مسئولان کارهایی را که قبل ازانقلاب بوده است همچنان انجام می دهند که باید این گونه افراد کنار زده شوند.

وی با اشاره به وظیفه مسئولان و فرهنگیان در زمینه حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: تا به حال نگاه به حجاب و عفاف غلط بوده است و باید دراین مورد ریشه‌ای کارشود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز با بیان اینکه باید نگاه های عمیقی برای تصمیم گیری دراین موضوع شود، ادامه داد: برخوردهایی که با بد حجابان می شود راه حل اصلی نیست؛ بلکه باید درمقاطع پایین ترمثل راهنمایی و دبیرستان پی گیری شود.

زارع وظیفه اصلی را برعهده نظام آموزش و پرورش و همچنین معلم های این نهاد دانست که البته در دانشگاه ها هم اقداماتی صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به طور واضح عفاف و حجاب یک علت و معلول است که علت اصلی آن می‌تواند ایمان باشد، افزود: اگر انسان با ایمان باشد به دنبال آن حیا و عفت هم دارد که البته بعضی هم با این که حجاب دارند دچارضعف ایمانی هم هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز تصریح کرد: به تعبیرمقام معظم رهبری همه ایرادی دارند، ماهم ایرادی داریم، آن ها در ظاهرشان ایراد دارند.

زارع گفت: درحال حاضر افراد مومن و متدین در بعضی از مکان‌هایی در کشورمان احساس غربت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر کردن اشخاص خاطرنشان کرد: بسیجی ها دغدغه مند هستند و مجموعه سازمان ها و موسسات با تلاش هم یک قرارگاه را تاسیس کنند و از پتانسیل و نیروهای بسیج در کارهای اجرایی استفاده شود تا در رده های سنی پایین تر بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها