مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت:

حجاب یکی از جلوه‌های امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه است

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی گفت: اجرای فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به عزم جدی مردم و مسئولان دارد و باید توجه داشت آشنا کردن جوانان با فرهنگ حجاب همراه با تذکر دلسوزانه بهترین راه برای مواجهه با پدیده بدحجابی و از طرف دیگر ترویج فرهنگ عفاف است.
کد خبر: ۸۵۴۰۸۱۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: حجاب یکی از جلوه‌های امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه است، فریضه‌ای که بسیار مورد تأکید قرآن و ائمه(ع) قرار گرفته و امروز درباره آن کوتاهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به عزم جدی مردم و مسئولان دارد ادامه داد: بدحجابی و پوشش نامناسب، بی‌بندوباری و اباهه‌گری را در جامعه ترویج می‌دهد و در نهایت زمینه تزلزل بنیاد خانواده را فراهم می‌کند و باید توجه کرد آشنا کردن جوانان با فرهنگ حجاب همراه با تذکر دلسوزانه بهترین راه برای مواجهه با پدیده بدحجابی و از طرف دیگر ترویج فرهنگ عفاف است. 

ذوالفقاری اظهار کرد: رعایت پوشش ظاهر و باطن یکی از ارکان دین اسلام به شمار می‌رود که نحوه رعایت آن بیانگرشخصیت و هویت انسان است و از طرفی بدحجابی و بی‌حجابی از عوامل مهم بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در تمام جوامع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امر به‌معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین شیوه‌های مبارزه با هجمه فرهنگی دشمن است و تا وقتی‌که این فریضه در جامعه ما زنده باشد، جامعه اسلامی هم زنده است، افزود:‌ برای نهادینه شدن فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر به فرموده مقام معظم رهبری باید از تذکر زبانی شروع کرد که البته کارسازترین شیوه هم همین است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه شناخت و معرفت فاطمی عامل اصلی حفظ عفاف و حجاب است ادامه داد: فرهنگ حجاب و عفاف باید به‌گونه‌ای در جامعه القاء شود که بانوان حجاب را مصونیت دانسته و بر این باور باشند که پوشش اسلامی تنها بر شخصیت و جایگاه والای آنان می‌افزاید.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان مرکزی  در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام به برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر حجاب، نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی و حجاب و برگزاری مسابقه در بین اعضای کانون‌ها کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار