یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

دلیل توقف پزشک خانواده نبود زیرساخت‌های لازم است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده گفت: ادامه اجرای این طرح نیازمند پزشک عمومی و منابع انسانی به تعداد کافی است.
کد خبر: ۸۵۲۲۶۱۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر شهلا میرگلوی بیات درباره طرح پزشک خانواده اظهار داشت: در واقع اجرایی شدن طرح پزشک خانواده مصوبه قانون برنامه پنجم بود، در دولت قبل اجرای این طرح به صورت پایلوت در چند استان آغاز شد و دو نمونه اجرایی این طرح در استان‌های فارس و مازندران بود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از جمله عواملی که باعث شد این طرح با موفقیت مورد انتظار همراه نباشد می‌توان به نبود زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن اشاره کرد.

میرگلوی بیات در با اشاره به فقدان بعضی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح گفت: از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح نیاز به پزشک عمومی و منابع انسانی به تعداد کافی است.

وی همچنین به نبود تجهیزات و امکانات هم اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح باید ثبت نام‌ها به صورت شبکه‌ای صورت گیرد ما نیاز به یک سامانه الکترونیک داریم.

این نماینده مردم مرکزی، ساوه و زرندیه در مجلس تشکیل پرونده الکترونیک پزشکی را لازم دانست و گفت: برای عموم افراد جامعه باید یکسری آزمایشات و معاینات اولیه انجام شود و سابقه پزشکی هر فرد در یک سامانه جامع الکترونیک نگهداری شود.

میرگلوی بیات افزود: به همراه دولت دهم و به تبع گروه جدیدی که در وزارت بهداشت وارد شدند نظر بر این شد که در ابتدا زیر ساخت‌ها برای اجرای این طرح آماده شود و به همین دلیل این طرح فعلا متوقف شده است.

وی گفت: اخیرا در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شده است که از مسئولان دانشگاهی دو استان مذکور دعوت و بررسی شود که تا چه اندازه توانستند این طرح را پیاده کنند و چه مشکلاتی در اجرای این طرح داشته‌اند.

این نماینده مردم مرکزی، ساوه و زرندیه در مجلس افزود: باید مشکلات در اجرای این طرح شناسایی شوند و نواقص برطرف شوند تا شرایط مناسب برای اجرای طرح پزشک خانواده فراهم شود.

میرگلوی بیات خاطر نشان کرد: در اواخر دولت نهم در حاشیه تهران هم ثبت نام الکترونیک را به منظور طرح پزشک خانواده شروع کردند و تقسیم‌بندی‌ها انجام شد ولی در حال حاضر کاملا متوقف شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار