دبیر‌کل سازمان جهانی یونسکو در تبريز:

فرهنگ‌ و ‌هنر، تنها راه‌‌حل بحران‌های جهانی/ تبریز شهر دانایی، نکویی و زیبایی است

خبرگزاري بسيج: دبیر‌کل سازمان جهانی یونسکو در اختتامیه بخش همایش جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی تبريز، گفت: در جهانی که خشونت، جهل و بحران هر روز در آن جریان دارد، کشورها، نمی‌توانند تنها از پنجره سیاست با هم در ارتباط باشند؛ راه‌حل همه بحران‌های جهانی، گشوده شدن پنجره‌های فرهنگ و هنر است.
کد خبر: ۸۵۱۹۰۷۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، محمدرضا سعید‌آبادی با تقسیم‌بندی میراث فرهنگی به چهار بخش میراث فرهنگی طبیعی، مکتوب، مشاهیر و میراث فرهنگی ناملموس اظهار داشت: متاسفانه امروز، با روندی مواجه هستيم که در آن، مسیر توسعه با یک نگرش واحد پیگیری می‌شود در حاليكه بدون خلاقیت و نوآوری نمی‌توان به توسعه ایده‌آل و پایدار دست یافت.

وی با تاکید بر حفظ و توسعه میراث فرهنگی ناملموس، افزود: اگر یک قسمت از میراث فرهنگی طبیعی همچون بازار تبریز، دچار صدمه شود، این موضوع قابل‌مشاهده و جبران است ولي میراث فرهنگی ناملموس از جمله آداب و سنن، صنایع دستی و انواع هنرهای فاخر، همان طور که از نامش پیداست، ناملموس بوده و در صورت عدم تکرار و یادآوری، هر روز کمرنگ و کمرنگ‌تر خواهد شد.

سعیدآبادی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، به همین منظور مورد توجه قرار گرفته شده و امیدواریم با تداوم آن در سال‌های آتی، شاهد تعامل و ارتباط موثر هنرمندان باشیم.

وی از ثبت 10 مورد از میراث فرهنگی ناملموس و 30 شخصیت برجسته تاریخی و فرهنگ کشورمان، در فهرست میراث فرهنگی مشاهیر در یونسکو خبر داد.

سعیدآبادی در سخنان آغازين خود از تبریز به عنوان شهر دانایی، نکویی و زیبایی یاد کرد و اذعان داشت: میزبانی این جشنواره با اهداف فاخری که در نظر گرفته شده، بدون شك برازنده پیشینه فرهنگی و هنری كلانشهر تبریز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار