خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

ضربه واردات بي رويه كالاي قاچاق به توليد ملي

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بيان اينكه حمايت از توليد ملي مستلزم عزم ملي و همدلي و همزباني دولت و ملت است، گفت: واردات بي رويه كالاي قاچاق مانعي بر سر راه حمايت از توليد ملي است.
کد خبر: ۸۵۱۰۳۹۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
بهروز اسودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان با محوریت «حمایت از تولید ملی و راهکارهای پویایی اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی» اظهار داشت: حمايت از توليد ملي مستلزم عزم ملي و همدلي و همزباني دولت و ملت است.

وي يكي از مشكلات اصلي بر سر راه حمايت از توليد ملي را ورود كالاي قاچاق به داخل كشور عنوان كرد،‌افزود: يكي از عواملی که ضربه به تولید ملي وارد كرده است، قاچاق كالا است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تبليغ كالاها و اجناس خارجي يكي از ديگر مسائلي است كه مانعي بزرگ بر سر راه توليدملي و عرضه كالاي داخلي در كشور است.

جايگزين تسهيل گرايي با جاي تصدي گرايي مهمترين راهكار حمايت از توليد ملي

اسودي با تأكيد بر حمايت از توليد ملي باتوجه سياست گذاري هاي مالي، پولي، تجاري، ارزي، بانكي و مالياتي گفت: ارزش گذاري براي توليد، تسهيل گرايي به جاي تصدي گرايي و بهبود فضاي كسب و كار، ايجاد صندوق هاي تعاوني، تأمين منابع مالي از طريق جذب شركاي تجاري از راهكارهاي حمايت از توليد ملي است.

وي با بيان اينكه بايد همگي در راستاي توليد حركت كنيم، گفت: توليد محوري، بازاريابي و توجه به بازار داخلي، ارتقاي كيفيت و كميت توليد داخلي و صادرات محوري از ديگر راهكارهاي حمايت از توليد ملي است.

بي توجهي به ظرفيت هاي توليد در كشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأكيد بر اينكه زیربناها و زیرساختهاي نظير مالیات، بیمه، تأمین حمل و نقل، ارزش افزوده به نحوی باید اصلاح شود تا بتوانیم به مردم و ملت کمک کنیم تا سیستم توسعه ارتقا یابد، گفت: با توجه به امكانات و منابع موجود در كشور، ظرفیت های تولیدی بسياري مورد بي توجهي و غفلت واقع شده است به همين علت نتوانسته ايم به تولید و ظرفیت اسمی دست يابيم.

اسودي در ادامه به تبيين راهكارهاي فرهنگ سازي اجتماعي در خصوص حمايت از توليد ملي پرداخت و عنوان كرد: آيا تا به حال از خود پرسيده ايم كه چرا خريد فرش ايراني به عنوان فرهنگي پذيرفته شده در كشور مطرح است؛ بدون شك انگيزه توليد كننده، كيفيت فرش ايراني، ايمان و اعتقاد به مرغوبيت اين كالا از عواملي تأثيرگذار در استفاده بي قيد و شرط از فرش ايراني است.

وي با بيان اينكه بايد ارزش ها و فرهنگ ها را به فرزندان خودمان از دوران ابتدايي بياموزيم، گفت: سازمان ها، وزارت هاي فرهنگ و ارشاد، آموزش عالي، صنعت و معدن، آموزش و پرورش و تمامي ارگان ها و سازمان ها بايد در راستاي گسترش فرهنگ استفاده از كالاي ايراني تلاش و اقدامات لازم را در اين خصوص انجام دهند.

واردات بي رويه كالاي قاچاق مانعي بر سر راه حمايت از توليد ملي

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان كرد: امروز نتوانسته ايم به دليل واردات بي رويه كالاي قاچاق در خصوص كالای ایرانی به کیفیت اساسی دست يابيم و جنس داخلي جزء افتخارات ما محسوب نمی شود.

اسودي با اشاره به توجه دولت تدبير و اميد به دو مسئله كيفيت سازي و استانداردسازي اظهار داشت: بايد نگاه مردم از طریق دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ملی اصلاح شود و به مردم بقبولانیم که نمی خواهیم از کیفیت کالا بکاهیم اگر این کار را انجام نشود قطعاَ واحدهای تولیدی دچار ورشکیستگی حواهند شد.

وي با تأكيد بر مشتري مداري گفت: توجه دنيا بر مسئله مشتري مداري است؛ بنابراين بايد براي مردم ارزش قائل شويم و باید نیازهای اساسی کلی جامعه را بر مبنای استانداردسازی تبیین کنیم و به نسل آینده القا كنيم که ایرانی هستیم؛ بنابراين بايد فرهنگ ایرانی داشته و جنس ایرانی مصرف كنيم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه در خصوص راهكارهاي تبديل اقتصاد مقاومتي به اقتصادي پويا و فعال اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي از دو منظر كوتاه مدت و بلندمدت قابل بحث و بررسي است كه اگر به مؤلفه هاي آن توجه شود، مي توانيم حمايت از توليد ملي داشته و اقتصادمان را فعال و پويا كنيم.

اسودي با تأكيد بر مديريت منابع انرژي افزود: انرژي ها بهره ور و بهينه در كشور استفاده نمي شوند و گمان مي كنيم بهينه مصرف كردن كم مصرف كردن است در صورتي كه مصرف بهينه به معناي خوب استفاده كردن است؛ بنابراين بايد ارزش زمان و مكان، امكانات و منابع انرژي در مقوله اقتصاد مقاومتي بايد تبيين شود و مردم بر اين اساس و با برنامه حركت كنند.

اقتصاد را مقابل هيجان ها و تنش ها مقاوم كنيم

وي با بيان اينكه اقتصاد بايد در مقابل هيجان ها و تنش ها مقاوم باشد، گفت: تكيه ما در اقتصاد مقاومتي بايد بر مردم باشد به اين معنا كه ثروت در دست مردم باشد و به مردم اعتماد كنيم؛ قطعا اگر چنين شرايطي ايجاد شود اقتصادي پويا خواهيد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي اقتصادي دانش بنيان است، گفت: باید دانش را بر داشته ها تزریق کنیم تا اقتصاد مقاومتي محقق شود و بتوانيم در مقابل دنيا بايستيم.

اسودي با اشاره به صادرات غيرنفتي 47 ميلياردي در سال 93 و هدفگذاري افزايش 20 درصدي اين رقم در سال جاري و همچنين حركت استان سمنان در اين خصوص بر مبناي سياست هاي كشوري گفت:‌ كاهش وابستگي به نفت و افزايش صادرات غيرنفتي از راهكارهايي است كه مي تواند اقتصاد مقاومتي منجر به اقتصاد پويا و فعال شود.

موانع و چالش هاي اقتصادي برطرف شود

وي با تأكيد بر اينكه اقتصاد مقاومتی باید به عنوان فرهنگ در جامعه گسترش داده شود، گفت: باید موانع و چالش های اقتصادی را از بین ببریم؛ به عبارتي ديگر چون اقتصاد مقاومتی ضربه باید بزند و در مقابل عمل و عکس العمل بايد عکس العملش بیشتر باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بيان اينكه دولت و مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت های اصلی کنند، تأكيد كرد: تثبیت ارز، اشتغال زایی، ثبات قیمت ها، اصلاح ساختار دولتی، نقش مردم در تولید ثروت به عنوان ثروت حلال، بایستی ترجیح مصرف کاالاهای داخلی بر خارجی از جمله عواملي است كه منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

رشد اقتصادي توسط كارگران انجام مي شود

اسودي در خصوص نقش کارگران و بسيج كارگري در ارتقای بهره وری، کیفیت تولید و اقتصاد مقاومتي گفت: بسیاری از اهداف سند چشم انداز سال 1404 در گرو رشد اقتصادی است و رشد اقتصادی توسط کارگران به عنوان بازوان اجرايي كشور انجام می شود به نحوي كه اگر کارگران نباشند هیج شاخصی در زمینه بهبود تولید نخواهیم داشت.

وي با بيان اينكه هماهنگی در ارتقای دانش و فناوری در کسب و کار، تولید با کیفیت، فراهم كردن زمینه‌های افزایش بهره وری از جمله مهمترين نقش هاي بسيج كارگري است، گفت: بسیج کارگری موتور محرکه حماسه اقتصادی در راستای کاهش هزینه های تولید، کاهش قیمت و با سرعت و با برنامه حرکت کردن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به نقش حماسه آفرين بسيج در همه زمينه ها اظهار داشت: امروز بسیج کارگری در راستای فرمایشات رهبری وظیفه هماهنگی در جهت تقویت چرخه تولید، پشتیبانی از تولید داخلی، آسیب شناسی طرح های نمیه تمام تولیدی، فعال كردن بنگاه های تولیدی، شناسایی استعدادها، نظارت بر بنگاه های تولیدی، استفاده از کالاهای ایرانی گام هاي اساسي در تحقق اقتصاد مقاومتي برداشته است.

حمايت از كارگران وظيفه مسئولان است

اسودي با تأكيد بر حمايت بيش از پيش مسئولان نسبت به جامعه كارگران گفت: جامعه کار و تولید از ابتدای شکل گیری انقلاب نقش تعیین کننده ای داشته اند و کارگران همانند دیگر اقشار تنور جبهه ها را از راه های مختلف گرم نگه داشتند و بايد گفت حماسه آفرینی کارگران در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وي با بيان اينكه كارگران نقش بی بدیلی در شروع و تداوم انقلاب و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس داشته اند، گفت: جامعه كارگري شهداي عزيزي را به جامعه صنعتي كشور تقديم كرده اند و به استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي عينيت بخشيده اند و بايد به فرموده امام خميني(ره)«بر دستان كارگران بوسه زد و بر اين بوسه افتخار كرد».

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار