خبرهای داغ:

تخصیص سهمیه به فرزندان هیئت علمی سبب سرخوردگی نخبگان می‌شود

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه گفت: تخصیص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی باعث سرخوردگی نخبگان می‌شود و در آینده ممکن است منجر به فرار مغز‌ها شود.
کد خبر: ۹۱۹۷۳۳۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ناحیه دانشجویی کرمانشاه؛ محمد سرایی، در خصوص سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی عضو هیئت علمی در کشور وجود دارد، با لحاظ کردن اختصاص سهمیه به فرزندان این اعضاء، حق دانشجویان عادی پایمال می‌شود و این فرزندان به راحتی می‌توانند به صندلی دانشگاه‌های صاحب نام کشور تکیه دهند.

سرایی بیان کرد: این سهمیه فقط شامل پذیرش فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های برتر کشور نمی‌شود و این فرزندان حتی می‌توانند به راحتی رشته تحصیلی خود را تعیین و نسبت به تغییر آن اقدام کنند و این مسئله، نمونه بارز ناعدالتی است.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه ابراز کرد: زیر سوال رفتن عدالت آموزشی یکی از معایب این طرح است و با اجرای آن به وضوح می‌توان شاهد از بین رفتن عدالت آموزشی در بخش‌های دانشگاهی بود.

وی ادامه داد: تخصیص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی باعث سرخوردگی نخبگان نیز می‌شود و در آینده ممکن است منجر به فرار مغز‌ها شود چرا که نارضایتی ایجاد شده از این بابت در ذهن نخبگان سبب نارضایتی اجتماعی می‌شود و اثرات مخربی بر زندگی این افراد دارد.

 

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه با بیان اینکه جنبش‌های دانشجویی با اختصاص سهمیه به فزندان هیئت علمی مخالفند، اذعان کرد: اختصاص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نمونه بارز تبعیض است و باید جلوی آن گرفته شود

ارسال نظرات