مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات شهر فارسان:

مساجدمکانی برای رسیدن به قرب الهی است

در زمان پیامبر (ص) مساجد کانون اصلی فعالیت ها بود اما امروزه مساجد فقط به محلی برای برگزاری نماز های جماعت محدود شده اند.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۸۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام جهانبخش یوسفی در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج پیرامون روز جهانی مسجد گفت:  31 مرداد 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد ایران و تصویب اعضای سازمان اجلاس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام «روز جهانی مسجد» نام‌گذاری شد.

وی ادامه داد: به‌این‌ترتیب، 31 مرداد (٢١ آگوست) هرسال یادآور این روز است.
مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات در ادامه گفت: با بررسی آیات قرآن، درمی‌یابیم که نگاه قرآن به مکان مقدسی چون مسجد، نگاهی ژرف و شکوهمند است؛ چراکه خداوند، مساجد را مکان‌هایی برای اوج گرفتن و رسیدن به قله قرب الهی می‌داند و به ره پویان وصال، مکانی چون مسجد را معرفی می‌کند تا از آن به‌عنوان مکان پرواز به‌سوی دوست استفاده کنند.  اما متاسفانه در جامعه امروز ما مساجد کمی مهجور مانده اند و ما به خوبی نتوانسته ایم دین خود را به مساجد ادا کنیم.

حجت‌الاسلام یوسفی افزود:در زمان پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) مساجد کانون اصلی فعالیت ها و مرکز تمامی جنب و جوش ها بود اما اگر نگاه کنیم امروز گاهی  مساجد فقط به محلی برای برگزاری نماز های جماعت محدود شده اند.


وی تصریح کرد: امام جماعت به‌عنوان نفر اول مسجد که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حضور او موجب روشنایی محفل مسجد و گرمابخشی به حضور دیگر اقشار جامعه می‌شود. متأسفانه برخی از مساجد شهرستان فاقد امام جماعت می‌باشند.

ارسال نظرات