خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان:

بخش قابل‌توجهی از خطوط لوله‌های گاز و نفت در خوزستان پوسیده است

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: ۳ هزار کیلومتر لوله‌های گاز و نفت در خوزستان وجود دارد که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها پوسیده است؛ لوله‌هایی که به‌وِیژه در مسیر جاده و مناطق مسکونی قرار دارند، باید اصلاح شوند.
کد خبر: ۹۱۲۰۸۳۴
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  از اهواز، سردار حسن شاهوارپور امشب فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان در سی و ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: از تجربه سال ۹۷ برای سال ۹۸ باید به خوبی استفاده شود و ضعف‌ها و اشکالات برطرف شود؛ در خصوص مشکلات سیل‌بندها برخی دستگاه‌ها پای کار نیامدند که این موضوع باید بررسی شود و میزان مشارکت دستگاه‌ها در حوادث بحرانی تذکر داده شود به دلیل این‌که دستگاه‌هایی وجود دارند که امکانات دارند اما برای کمک به بحران در استان پیش‌بینی لازم را انجام ندادند که باید برای این دستگاه‌ها اصلاح ساختاری انجام شود.

وی گفت: ۳ هزار کیلومتر لوله‌های گاز و نفت در خوزستان وجود دارد که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها پوسیده است به‌ویژه لوله‌هایی که در مسیر جاده و مناطق مسکونی قرار دارند و ایجاد خطر می‌کنند باید اصلاح شوند؛ همچنین لوله‌هایی که از روی آب عبور می‌کنند نیز باید اصلاح شوند؛ باید تلاش شود که در سال ۹۸ حداقل هزینه و تلفات را در حوادث بحرانی داشته باشیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به اهمیت برطرف کردن بحران‌های ایجاد شده برای مردم، اظهار کرد: امروز با استفاده از تکنولوژی روز اقدامات خوبی در مهار بحران‌ها انجام می‌شود و بسیاری از مشکلات و بحران‌هایی که در گذشته نگران‌کننده بودند امروز به‌راحتی از آن‌ها عبور می‌کنیم.

وی افزود: در سال ۸۸ با شکست لوله نفت در رودخانه کرخه بیش از ۱۲۵ کیلومتر از رودخانه کرخه آلوده شد و بنا بر درخواست استاندار وقت بسیج و سپاه برای کمک به نفت وارد میدان شدند و در طول ۲ ماه با حضور ۵ هزار بسیجی از روستاها و شهرهای اطراف این مشکل برطرف شد.

سردار شاهوارپور با اشاره به وقوع یک یا دو بحران در طول سال، عنوان کرد: آمادگی‌ها و تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد اگر هم‌افزا باشد مؤثر است و توجه شود که اولویت با اقدامات پیشگیرانه است همانند مباحث امنیتی و دفاعی اولویت اول این است که هیچ‌وقت جنگ اتفاق نیفتد و برای این موضوع باید آمادگی حداکثری وجود داشته باشد.

وی گفت: باید توان و نیرو با دشمنان به توازن برسد و به مرحله‌ای برسیم که دشمن تصور کند هزینه تجاوز برای آن‌ها بالا می‌رود. در مقابل حوادث قابل پیش‌بینی ظرفیت‌ها را آماده کنیم به شکلی که هزینه‌ها در بحران‌های قابل‌پیشگیری به حداقل برسد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اهمیت وجود آب در استان خوزستان، اظهار کرد: آب را نباید بحران بدانیم زیرا معیشت عمده مردم از طریق تولیدات کشاورزی و آب سپری می‌شود و اگر پیش‌بینی برای هدایت آب انجام دهیم و در پایین‌دست تمهیدات لازم را برای آب‌ها در نظر بگیریم اتفاقات ناگوار رخ نخواهد داد.

وی افزود: خشک‌سالی چند ساله در استان خوزستان باعث شد که نگرانی در خصوص سیل از بین برود و از طرفی استفاده بی‌رویه از بستر رودخانه‌ها و عدم لایروبی رودخانه‌ها در وقوع سیل تأثیرگذار است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به ظرفیت بالای بسیج و سپاه، عنوان کرد: بسیج با استفاده از مردمی که داوطلب هستند آماده ورود به هر حادثه دفاعی، امنیتی طبیعی و غیرطبیعی است و ظرفیت‌های خوبی پیش‌بینی شده است. نیروی مستعد بسیاری از خواهران و برادران با ابزارهای در اختیار حداکثر بهره‌برداری را انجام می‌دهند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها