خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

بزرگداشت عید غدیرخم باید اولویت هیئات مذهبی باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه شورای هیئات مذهبی استان با بیان اینکه مسجد مرکز دین است، گفت: عزاداری‌های ماه محرم باید مسجدمحوربوده و ویژه برنامه های بزرگداشت عید غدیر در اولویت هیئات مذهبی باشد.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۴۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی اظهار کرد: بی‌توجهی به غدیر، بی‌توجهی به آرمان‌های اسلام است و ما به عنوان کسانی که دلداده حضرت امیرالمومنین (ع) هستیم، باید به غدیر و جشن غدیر توجه ویژه داشته باشیم.
وی ادامه داد: قبل از ورود به ماه محرم باید برنامه‌های ویژه برای عید غدیر را اجرا کنیم و از برگزاری عزاداری و برپایی علم‌های سیاه در شهرها و روستاها بپرهیزیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است که پانزدهم ماه ذی‌الحجه که میلاد امام هادی (ع) است مورد توجه قرار بگیرد و مسئولین هیئات مذهبی باید هیئات را جهت‌دهی کنند که به غدیر و پیام غدیر توجه ویژه‌ای شود چراکه غدیر است که می‌تواند عالم را به حرکت دربیاورد و مردم را سر سفره امیرالمومنین (ع) بنشاند.


حجت الاسلام حسینی در ادامه بیان کرد: بعد از عید غدیر مسئله مهم دیگر، توجه به ماه محرم و برنامه‌سازی برای عزاداری‌های فاخر است و اولین موضوعی که متاسفانه کمرنگ شده، مسجدمحوری هیئات مذهبی است.

وی با تاکید بر اینکه مساجد باید محوریت عزاداری‌های ماه محرم همچون سنوات گذشته باشند، گفت: باید حداقل مبدا یا انتها عزاداری‌های خیابانی مسجد باشد در غیر اینصورت مساجد رفته رفته کمرنگ‌تر خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها