خبرهای داغ:
معاون نهضت سواد آموزی استان همدان عنوان کرد

97 درصد نرخ باسوادی استان همدان در جامعه هدف

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان با اشاره به اینکه در جامعه هدف نرخ باسوادی استان 97 درصد است، گفت: آن چیزی که تحت عنوان بی‌سوادی در استان یاد می‌کنیم 48 هزار و 916 نفر است.
کد خبر: ۸۹۶۶۰۲۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

97 درصد نرخ باسوادی استان همدان در جامعه هدفبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد پورداود امروز در دیدار مسئولین آموزش و پرورش و کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی استان با امام جمعه همدان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 7 دی ماه سالروز تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره) با اشاره به اهمیت سوادآموزی اظهار داشت: علاوه بر آموز‌ش‌های وحیانی، در سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است در راهکار 5 بر موضوع سوادآموزی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما در رده سنی 10 تا 79 سال است، گفت: از جمعیت یک میلیون و 738 هزار و 234 نفره استان، به تعداد یک میلیون و 108هزار و 462 نفر در جامعه هدف ما قرار دارند  که به میزان یک میلیون و 59 هزار و 546 نفر از آنها باسواد است.

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان با اشاره به اینکه در جامعه هدف نرخ باسوادی استان 97 درصد است، افزود: آن چیزی که تحت عنوان بی‌سوادی در استان یاد می‌کنیم 48 هزار و 916 نفر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان همدان از رشد قابل توجهی در نرخ باسوادی برخوردار است و از میانگین کشوری که 94.7 است، به مراتب بالاتر است.

وی با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته در استان در راستای افزایش نرخ سوادآموزی تصریح کرد: امسال سهمیه استان برای سوادآموزی 5 هزار و 800 نفر در نظر گرفته شده بود که ما103.5 درصد را پوشش داده‌ایم.

پوردادود با بیان اینکه در استان، شهرستان همدان در بالاترین و شهرستان کبودراهنگ در پایین‌ترین رده سوادآموزی قرار دارد، افزود:  در استان 12 موسسه راه‌اندازی کرده ایم و در بحث سوادآموزی 400 آموزش‌دهنده داریم.

وی با اشاره به وجود 4 مرکز یادگیری محلی در استان یادآور شد: رویکرد آموزش و پرورش بر این بوده که به مناطق محروم اهتمام ویژه داشته باشد و از این روی ما دو مرکز یادگیری در مناطق محروم و حاشیه شهر ایجاد کرده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات