خبرهای داغ:
فرماندار اسدآباد:

اسدآباد رتبه دوم بیشترین دانشجو و هیات علمی را در استان همدان دارد

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه اسدآباد بعد از مرکز استان همدان بیشترین دانشجو و هیات علمی را دارد، افزود: در حال حاضر شهرستان اسدآباد بیش از 3 هزار نفر بیسواد دارد که با یک برنامه 2 و یا 3 ساله می توان این میزان جمعیت بیسواد را به حداقل رساند.
کد خبر: ۸۹۶۴۸۵۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

اسدآباد رتبه دوم بیشترین دانشجو و هیات علمی را در استان همدان داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، حسین افشاری در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان  اظهار داشت:  6 درصد از جمعیت شهرستان اسدآباد را دانشجویان واعضای هیئت علمی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اسدآباد بعد از مرکز استان همدان بیشترین دانشجو و هیات علمی را دارد، افزود: در حال حاضر شهرستان اسدآباد بیش از 3 هزار نفر بیسواد دارد که با یک برنامه 2 و یا 3 ساله می توان این میزان جمعیت بیسواد را به حداقل رساند.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه اکثریت افراد بیسواد شهرستان در گروه سنی بالا قرار دارند، عنوان کرد: با آموزش های ابتدایی می‌توان به توسعه و بالندگی افراد و شهرستان کمک کرد.

وی ضمن تاکید بر ترویج علم آموزی در روستاها بیان کرد: بخشداران، شوراها و دهیاران روستاها می‌توانند نقش موثری در ارتقاء سوادآموزی داشته باشند.

افشاری با اشاره به اینکه سطح سواد 80 درصد جمعیت کشور دیپلم به پایین است، اظهار داشت: 17 میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت کشور تحصیلات بالای دیپلم داشته و یا در حال تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: انتخاب دو مدرسه شهر اسدآباد در بین 100 مدرسه برتر کشور نشانگر ارتقاء سطح آموزش و پرورش طی یک سال گذشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات