خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری:

رعایت تقوای رسانه ای، مهم ترین شاخصه خبرنگار جامعه اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رعایت تقوای رسانه ای را مهم ترین شاخصه یک خبرنگار جامعه اسلامی دانست.
کد خبر: ۸۸۹۸۴۶۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن 17 مرداد روز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: هر فردی در هر جایگاه و شغلی که در اجتماع خدمت می کند باید در کار و زندگی خود همواره رعایت تقوا را داشته باشد و در این بین، بی شک خبرنگاران با توجه به حساسیت و اهمیت کارشان می بایست در رعایت تقوای رسانه ای، جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

وی افزود: در واقع رعایت تقوا، مهم ترین موضوعی است که یک خبرنگار متعهد و مسلمان می بایست خود را ملتزم به آن بداند و از این رو همواره باید مراقب باشد که به واسطه اخبار و مطالبش شایعات و اخبار موهوم و  غیر مستند در جامعه نشر پیدا نکند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این مساله درست است که خبرنگار باید در انجام رسالت رسانه ای خود واجد صفات صداقت و صراحت باشد؛ اما در هر صورت نباید نسبت به رعایت مصالح عالی کشور و نظام اسلامی، بی توجه و یا کم توجه باشد.

وی همچنین گفت: از این حیث بنده به شدت معتقدم که یک خبرنگار به هیچ وجه نباید بر اساس حدس و گمان خود دست به تولید و انتشار خبر بزند؛ ضمن آنکه در آن بخش از مطالبی که نسبت به آن ها آگاهی دارد نیز می بایست مصالح سیاسی نظام و شرایط جامعه را لزوماً مدنظر خویش قرار دهد.
ارسال نظرات