خبرهای داغ:
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم خبر داد

کاهش دمای هوای قم در روزهای آینده

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: طی روزهای آتی کاهش دما را در استان شاهد خواهیم بود و دمای هوای قم به 6 درجه زیر صفر هم می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۹۳۹۶۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
کاهش دمای هوای قم در روزهای آینده
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا قاضی با اشاره به وضعیت آب و هوای استان قم طی روزهای آینده اظهار کرد: برای امروز هوای صاف تا کمی ابری را در استان داریم، هوا فردا هم صاف تا کمی ابری خواهد بود، اما از روز سه‌شنبه افزایش ابر در استان قم اتفاق می‌افتد و در آن روز به تدریج، بارش باران، برف و کاهش دما در استان رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز حداکثر دمای استان قم 12 درجه و حداقل منفی 5 درجه خواهد بود، اما فردا بیشترین و کمترین دمای استان به 9 درجه و منفی 6 درجه می‌رسد، در روز سه‌شنبه بالاترین دمای استان 6 درجه و پایین‌ترین دمای قم منفی 6 درجه است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: امروز وزش ملایم باد را در استان قم شاهد خواهیم بود و سرعت باد در استان به 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت با جهت شمالی می‌رسد، اما فردا سرعت باد در قم بین 25 تا 40 کیلومتر بر ساعت با جهت شمال شرقی خواهد بود، روز سه شنبه نیز سرعت باد در استان بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت با جهت غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دما در استان قم اظهار کرد: طی روزهای آتی کاهش دما را در استان شاهد خواهیم بود و دمای قم به منفی 6 درجه هم می‌رسد، اما از روز سه‌شنبه دمای استان به تدریج تثبیت خواهد شد و طی روزهای آتی همچنین غبارآلودگی را در استان قم نداریم.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه بارش در استان قم به تدریج به صورت باران شروع خواهد شد و در ادامه روز بارش برف در استان را شاهد خواهیم بود، البته قطعا در روز سه شنبه بارش‌ها در ارتفاعات استان قم به صورت برف است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم افزود: از روز پنجشنبه یک سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و از روز جمعه هوای استان قم ابری می‌شود، امیدواریم که با این سامانه در هفته آینده بارش باران را در استان شاهد باشیم.
ارسال نظرات