خبرهای داغ:
با حضور رئیس سازمان فضایی ایران

همایش "نگرش قرآن به فضا" در قم برگزار شد

همایش نگرش قرآن به فضا با حضور رئیس سازمان فضایی ایران در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۸۵۳۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، به مناسبت هفته جهانی فضا همایش نگرش قرآن به فضا با حضور محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی زمانی قمشه‌ای محقق و مدرس نجوم در سالن همایش‌های کوثر اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

در این همایش به موضوعاتی مانند سابقه علم هوافضا در دنیا و جایگاه آن در ایران اشاره و برنامه‌های آینده سازمان فضایی ایران  ازجمله تهیه ماهواره‌های سنجشی از خارج از کشور و ساخت ماهواره‌های بومی مخابراتی  چون "ظفر" و "امیرکبیر" مطرح شد.

رئیس سازمان فضایی ایران در این همایش با اشاره به وجود مرکز سنجش‌ از دور در ایران اظهار داشت: این پایگاه یکی از 5 پایگاه برخوردار از فناوری آمریکایی است که در قبل از انقلاب اسلامی در ماهدشت تأسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز قدمت زیادی داشته و غنی از اطلاعات و عکس‌های بسیاری است که مکان مناسبی برای بازدید علاقه‌مندان به شمار می‌رود.

بهرامی با تأکید بر اینکه تاکنون در چندین مورد از غرب در علوم فضایی عقب‌ افتاده‌ایم، تصریح کرد: سازمان فضایی ایران در تلاش است در سال‌های آینده دیگر عقب‌ افتادگی در این زمینه نداشته باشد و حتی همطراز آن‌ها در حرکت باشد.
ارسال نظرات