خبرهای داغ:
ناطق نوری گفت:

آیت‌الله جمی در زمان جنگ باعث قوت قلب رزمندگان بود

آبادان - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله جمی امام جمعه فقید آبادان با ماندن خود در زمان جنگ در آبادان، باعث قوت قلب رزمندگان بود.
کد خبر: ۸۶۱۱۰۱۳
|
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در مراسم هفتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله جمی، امام‌جمعه فقید آبادان اظهار کرد: آیت‌الله جمی مجاهدی بود که در سخت‌ترین شرایط جنگی، سنگر امام‌جمعه این شهر را حفظ کرد و باعث قوت قلب رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس بود.

وی افزود: آیت‌الله جمی نمونه بارز روحانیونی شیعه ای بود که هیچ‌گاه در برابر ظلم و تجاوز به کشور سکوت نمی‌کردند چرا که او هشت سال در آبادان ماند و نماینده‌ای شایسته برای امام خمینی(ره) در رساندن واقعیت‌های جنگ به ایشان بود.

ناطق نوری عنوان کرد: روحانیت شیعه با کلام نافذ و مستحکم خود همیشه در طول تاریخ ایران از جمله مشروطیت، کاپیتولاسیون، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، تأثیرگذاری داشته‌اند و کشور را از خطرات مختلف نجات داده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در طول جنگ که مردم آبادان و خرمشهر با مشکل مواجه شده بودند، حضور روحانیونی مثل جمی و دهدشتی باعث دلگرمی آنان بود. حضور آنها بود که باعث شد جنگ به نفع ایران پیش برود.

ناطق نوری عنوان کرد: ماندگاری این روحانیون در آبادان بود که باعث شد این شهر با وجود محاصره شدن از سوی دشمن، سقوط نکند و به مقاومت خود ادامه دهد. اگر آبادان سقوط می‌کرد بی‌شک روند جنگ به سود دشمن عوض می‌شد ولی با همت رزمندگان اسلام این امر محقق نشد و آبادان به‌خوبی مقاومت کرد.

وی با اشاره به اینکه آبادان حتی قبل از جنگ هم به‌خوبی برای پیروزی انقلاب ایستادگی کرد، بیان کرد: بسیاری از علمایی که در صف اول انقلاب بودند مثل شهید مطهری، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله مکارم، دوانی، شهید مفتح در کنار آیت‌الله جمی سابقه سخنرانی در این شهر را دارند و مردم به‌خوبی با آنها همراهی می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از نشانه‌های روشنی و متفکر بودن آیت‌الله جمی هنگامی بود که در جریان کاپیتولاسیون و تبعید امام (ره)، آیت‌الله جمی در سخنرانی نماز جمعه خود هوشمندانه و در زمان خفقان، هجرت امام (ره) را به هجرت پیامبر و ترک مکه نسبت داد و بازگشت پیروزمندانه ایشان را نوید داد.

وی با اشاره به سفرهای قبلی خود به آبادان ادامه داد: وقتی که در هنگام جنگ به شهرستان آبادان آمدم جای سالمی در شهر نمانده بود ولی مردم در شهر ماندند و مهم‌تر از ماندن مردم، دلگرمی رزمندگان و اقشار جامعه به‌واسطه حضور آیت‌الله جمی بود. نماز جمعه آبادان در دوران جنگ حتی یک‌بار هم تعطیل نشد و گاه متحرک برگزار می‌شد به‌گونه‌ای که مدت‌های مدید در یکجا ثابت نبودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها