خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

امروز کشور بیش از پیش، نیازمند انسان‌های متعهدِ متخصص است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با ایشان، گفت: امروز کشور بیش از پیش، نیازمند انسان‌های متعهدِ متخصص است.
کد خبر: ۸۵۱۱۸۹۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد عصر شنبه در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با ایشان، به ضرورت مجاهدت، تلاش بی وقفه و کاربردی برای ترویج و گسترش مسائل اخلاقی و معنوی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، تاکید کرد.

وی، افزود: مسائل اخلاقی ، فرهنگی و معنوی جزء اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین نیازها و ضرورت‌های یک دانشجو و دانش آموز در دوران تحصیل محسوب می‌شود که باید این مهم عملاً در کنار کتب و مفاهیم درسی و آموزشی آنان قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه باید به مسائل فرهنگی و اخلاقی نیز همانند مسائل علمی، نگاه تخصصی داشت، تصریح کرد: مسائل اخلاقی ، معرفتی و فرهنگی در دانشگاه نه به عنوان یک امور حاشیه‌ای و فرعی بلکه باید به معنای واقعی کلمه جزء متون اصلی کتب درسی دانشجویان قرار بگیرد و نگاه به این امور همانند دیگر عرصه‌ها باید تخصصی و کاربردی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تعهد و تخصص در کنار یکدیگر را تحول آفرین دانست و گفت: امروز کشور برای پیشرفت و سعادت بیش از گذشته به انسان‌های «متعهدِ متخصص» نیازمند است؛ بنابراین تعهد باید در کنار تخصص قرار بگیرد و هر دو به موازات هم پیش بروند، چرا اگر بین این دو شکاف ایجاد شود به طور قطع نمی‌توانیم نقش و رسالت خودمان را به خوبی ایفا کنیم.

سید طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار، انجام فعالیت‌های فرهنگی را از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از رسالت خطیر و سنگین فرهنگی خود غافل نمی‌شود و در همین راستا برنامه‌ریزی‌ها جدی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از راه‌اندازی شورای راهبردی فرهنگی در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور خبر داد و گفت: در این شورا ، برنامه‌های فرهنگی کلان هر منطقه به اقتضاء فرهنگ و متناسب با ظرفیت تنظیم و ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: اگر ما محصولات اسلامی - ایرانی خودمان را متناسب با جاذبه‌های امروز دنیای بشری به جامعه خود عرضه نکنیم به طور قطع بیگانگان فرهنگ بی‌هویت خودشان را بر ما غالب خواهند داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار