خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه استان قم:

خیمه‌های معرفت جبهه فرهنگی در جنگ نرم با دشمنان هستند

معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: در شرایطی که دشمنان جنگ نرم علیه نظام اسلامی را شدت بخشیده‌اند، خیمه‌های معرفت می‌توانند جبهه فرهنگی ما در این نبرد باشند.
کد خبر: ۸۵۰۷۴۰۰
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد بیطرفان ظهر امروز در جریان بازدید از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان اظهار کرد: از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تشکر می‌کنم که خیمه‌های معرفت متعددی را در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه از جمله مزار شیخان تدارک دیده است.

وی افزود: برپایی این خیمه‌ها با غرفه‌های مختلف شامل نمایشگاه کتاب، کودک و نوجوان و سخنرانی چند‌رسانه‌ای با موضوع شهدا و جنگ نرم، کاری بس عظیم و ارزشمند محسوب می‌شود زیرا در شرایط کنونی در حال جنگ به سر می‌بریم.

معاون اجرایی سپاه استان قم با بیان اینکه دشمنان اسلام و ایران، هجمه‌های گوناگون خود را در قالب جنگ نرم علیه جموری اسلامی شدت بخشیده‌اند گفت: امروز جوانان ما با ورود به شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی در معرض آماج حملات دشمنان قرار دارند و این امر وظیفه مسئولان فرهنگی برای مصونیت‌بخشی به آنها را سنگین‌تر کرده است.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی خوبی که در این زمینه صورت گرفته، برگزاری طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه‌های معرفت در ایامی مانند نوروز است که البته این امر باید در دیگر مناسبت‌ها و روزهای سال هم تداوم داشته باشد.

بیطرفان با اشاره به ضرورت گسترش طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: می‌توان مکان‌های دیگری را هم علاوه بر آنچه امروز شاهد آن هستیم شناسایی و خیمه‌های معرفت را در آنجا برپا کنیم زیرا این توانمندی در قم وجود دارد.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب(ع) عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در سطح کشور به صورت ویژه و نمونه عمل می‌کند زیرا قم مهد علم است و وجود حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید در این شهر، می‌تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه و تعمیق کارهای فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: قم باید الگویی برای همه کشور از نظر اقدامات فرهنگی بوده و اداره کل اوقاف قم باید در این زمینه پیشگام باشد.

بیطرفان با بیان اینکه کار فرهنگی برای همه اقشار خوب است ولی برای کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: وقتی می‌بینیم با دختران کم سن و سال در غرفه کودک و نوجوان خیمه‌های معرفت، در مورد حجاب گفت‌وگو می‌شود، اثرگذاری بالایی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

معاون اجرایی سپاه استان قم بیان کرد: کار فرهنگی تنها بر عهده یک دستگاه و اداره نیست؛ برخی دیگر از نهادها هم هستند که می‌توانند فضای فیزیکی در اختیار اوقاف و امور خیریه بگذارند یا اینکه مراکز پژوهشی از نظر علمی به مبلغان اوقاف کمک کنند و به این ترتیب، هم افزایی در کار فرهنگی را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: لازم است فعالیت‌های فرهنگی مانند خیمه‌های معرفت از بقاع متبرکه در هسته مرکزی شهر قم به مناطق حاشیه‌ای و روستاها هم تعمیم داده شود و به تدریج در همه بخش‌ها شاهد اقدامات گسترده‌ای باشیم.



ارسال نظرات