خبرهای داغ:
اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی از لردگان؛

فرضعلی احمدی اهل روستای آبیدک لردگان فرشته نجات شد

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی از لردگان، هشتمین عمل جداسازی اعضا در استان طی سال جاری انجام شد.
کد خبر: ۹۶۰۰۹۳۵
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پانته‌آ رمضان‌نژاد افزود : فرضعلی احمدی از روستای آبیدک ۶۵ ساله به سبب خونریزی مغزی در بیمارستان کاشانی شهرکرد بستری شد.

وی ادامه داد: این بیمار در نهایت دچار مرگ مغزی شد که با تایید از سوی تیم پزشکی و رضایت خانواده نیکوکار عمل جداسازی اعضا انجام و کبد این مرحوم برای پیوند به بیماران نیازمند آماده‌سازی شد.

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این هشتمین عمل اهدای عضو در استان طی سال‌جاری است.

به گفته وی، به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار