مدرس امر به معروف در مجامع حوزوی و دانشگاهی

بروز مشکلات در جامعه بسترساز امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است

مدرس امر به معروف در مجامع حوزوی و دانشگاهی گفت: مشکلاتی که در جامعه به وجود می‌آید، فرصتی است که امر به معروف و نهی از منکر در میان افراد نهادینه شود و هر کس خود را مسئول رفع مشکل بداند. 
کد خبر: ۹۵۹۹۲۲۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ علی تقوی مدرس امر به معروف در مجامع حوزوی و دانشگاهی در کارگاه توانمندسازی آمران به معروف شهر اراک که در فرهنگسرای این شهر برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند جامعه اسلامی مسلمانان را از بسیاری از خطرات حفظ کند.

وی  افزود: جامعه‌ای که نهی از منکر ندارد، به رکود کشیده می‌شود و در چنین جامعه‌ای بیکاری، بی‌عاری، سستی و تنبلی رواج پیدا می‌کند.

مدرس امر به معروف در مجامع حوزوی و دانشگاهی با تاکید بر اینکه در روایات و احادیث بسیار تاکید شده است که نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی فراموش شود، ادامه داد: در ادعیه‌های مرتبط به صاحب‌الامر(عج) یکی از صفاتی که برای حضرت ذکر شدهف احیاگر سنت‌ و شریعت است که با ظهور خویش سنت‌هایی فراموش شده را احیا می‌کنند و یکی از این سنت‌ها فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

تقوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تأکید بسیاری دارند و از آن به عنوان (فریضه فراموش شده) یاد می‌کنند. ما می‌خواهیم این واجب فراموش شده اسلام را در جامعه ترویج دهیم چراکه زمینه ساز ظهور مهدی موعود (عج) است.

وی افزود: تمام مجریان امر به معروف و نهی از منکر سعی در افزایش آمرین به معروف کنند زیرا انجام این واجب الهی بدون کمک مردم امکان پذیر نیست.

مدرس امر به معروف در مجامع حوزوی و دانشگاهی افزایش طلاق در جامعه را یکی از دلایلی بی‌توجهی به امر به معروف دانست و افزود: مشکلاتی که در جامعه به وجود می‌آید، فرصتی است که امر به معروف و نهی از منکر در میان افراد نهادینه شود و هر کس خود را مسئول رفع مشکل بداند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار