خبرهای داغ:

پیش‌بینی برداشت ۱۲۰ تن گل محمدی در شاهرود

شاهرود_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: برآورد می‌شود امسال ۱۲۰ تن گل محمدی در این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۹۵۹۹۰۳۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

پیش‌بینی برداشت ۱۲۰ تن گل محمدی در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، حمید آقابیکی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت گل محمدی از اوایل اردیبهشت‌ماه در این شهرستان آغاز شد و تا تیرماه ادامه دارد.
وی با اشاره به سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: ۷۲ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول گل محمدی قرار دارد که ۴۸ هکتار آن سطح بارور است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود متوسط عملکرد این محصول را ۲.۵ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: برآورد می‌شود امسال ۱۲۰ تن گل محمدی‌تر از این سطح برداشت شود.
آقابیکی افزود: محصول تولیدی علاوه بر مصرف در بازار استان سمنان، به استان‌های گلستان و اصفهان نیز ارسال می‌شود.
وی گفت: با توجه به خشک‌سالی و کاهش میزان بارندگی، تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی و خسارت‌های ناشی از سرمازدگی و سایر عوامل خسارت‌زا به محصولات باغی که در سال‌های اخیر رخ داده است، کشت و توسعه گیاهان دارویی کم‌آب‌بر از جمله گل محمدی در سطح اراضی این شهرستان افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: همچنین سازگاری گل‌محمدی در برابر شرایط نامساعد محیطی و مقاومت به خشکی و امکان فرآوری به عنوان یک محصول اقتصادی و اختصاص یارانه از دیگر علل افزایش سطح زیر کشت این محصول است.
آقابیکی با بیان اینکه محصول تولیدی گل‌محمدی به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک و گلاب‌گیری استفاده می‌شود، افزود: از هر هفت کیلوگرم گل‌تر یک کیلوگرم گل خشک به دست می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: از این گل در موارد دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی و همچنین در درمان افسردگی، تقویت‌کننده قلب و کاهنده التهاب استفاده می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: گل محمدی علاوه بر اینکه خاصیت ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدان و ضدویروسی دارد، تا حدودی به تسکین درد نیز کمک می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار