خبرهای داغ:

فعالیت ۱۳ هزار و ۸۵۶ صنف در شاهرود/کشف ۱۲ احتکار بزرگ/جریمه ۹۴۵ صنف به ارزش ۷ میلیارد تومان

شاهرود_ رئیس اتاق اصناف شاهرود گفت: ۱۳ هزار و ۸۵۶ صنف در شهرستان فعالیت دارند که تاکنون ۱۲ احتکار بزرگ کشف و ۹۴۵ مورد از اصناف جریمه شدند که ۷ میلیارد تومان جریمه شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۹۷۵۵۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

فعالیت ۱۳ هزار و ۸۵۶ صنف در شاهرود/کشف ۱۲ احتکار بزرگ/جریمه ۹۴۵ صنف به ارزش ۷ میلیارد تومانبه گزارش خبرنگار بسیج،‍ هادی مهران فر رئیس اتاق اصناف شاهرود در نشست خبری به میزبانی اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان با بیان اینکه تعداد واحد‌های صنفی شهرستان شاهرود که در سامانه ثبت و پروانه دارند، ۱۳۸۵۶ واحد است، افزود: بیشترین واحد صنفی در سطح استان سمنان مربوط به شهرستان شاهرود است.
وی با بیان اینکه در آخرین آمار اعلامی استان سمنان، چهارمین استان ارزان کشور است، گفت: در سطح استان سمنان نیز شهرستان شاهرود پایین‌ترین قیمت‌ها را دارد.
مهران فر خاطر نشان کرد: در اتاق اصناف استان یک نفر بازرس رسمی فعالیت دارد که در اتاق اصناف شاهرود ۴ نیروی رسمی به عنوان بازرس فعالیت دارند و مسؤولان ۳۴ اتحادیه نیز موظف به بازرسی از اصناف زیر مجموعه هستند.
وی تنها ملک شخصی اتاق اصناف استان را مربوط به شاهرود دانست و افزود: این ملک با ۷۰۰ متر زیر بناست و البته با تعامل شهرداری شاهرود در شهرک صنوف زمینی گرفتیم که اولین مرکز اصناف را احداث و اتحادیه‌ها دفتر مستقل داشته باشند.
رئیس اتاق اصناف شاهرود با تاکید بر اینکه بزرگترین انجمن هر شهرستان واحد‌های صنفی آن‌ها هستند، تاکید کرد: اگر مشکلات این قشر جامعه حل شود دغدغه‌های مردم بسیار کم می‌شود
وی با اشاره به اینکه درصد سود کالا‌های اساسی و دولتی بسیار پایین است، افزود: این مشکل و چالش پرداخت مالیات سبب شده تا مباشرین رغبت نداشته باشند وارد عرصه تهیه و توزیع کالای اساسی شوند.
مهران فر به عملکرد ۱۸ ماهه اتاق اصناف شاهرود پرداخت و اظهار کرد: واحد‌های صنفی فاقد پروانه ۵۹۰۰ واحد شناسایی شدند که تاکنون ۲۸۰۹ واحد پروانه گرفتند و تلاش است بقیه واحد‌های صنفی تا پایان نیمه اول سال جاری پروانه خواهند گرفت.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، ۶۱۳۶ از واحد بازرسی به عمل آمد و ۷۱۹ پرونده تشکیل و مجموع شکایت وارد شده به اتاق اصناف ۹۴۵ مورد بوده و ارزش جریمه‌های انجام شده ۷ میلیارد تومان بوده است.
رئیس اتاق اصناف شاهرود به ۱۲ پرونده احتکار بزرگ به ارزش ۴ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۴۵۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام و قریب به ۱۰۰ پرونده تشکیل شده و ۲۸۷ میلیون تومان جریمه صورت گرفته است.
وی با انتقاد از تاخیر در واریز مبلغ کالابرگ‌ها به حساب اصناف و ایجاد نارضایتی بر توجه دولت به این موضوع در استمرار آن تاکید کرد.
مهران فر با اشاره به اختصاص زمین ۹۰ هزار متری بابت سایت نمایشگاه، تصریح کرد: در این راستا پیگیری انجام و هیأت مدیره تشکیل شده است و تلاش داریم در گام اول ۲ سوله برای نمایشگاه به مساحت هر کدام ۲۵۰۰ مترمربع انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار