دبیر شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگار بسیج:

امام صادق(ع) خالق بسترهایی مناسب، برای نشر تعالیم دینی و اسلامی بوده است.

دبیر شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگار بسیج عنوان کرد: امام صادق(ع) خالق بسترهایی مناسب، برای نشر تعالیم دینی و اسلامی بوده است.
کد خبر: ۹۵۹۶۵۰۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج_ نعیمه اذیت دبیر شهرستان ملارد، همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) به گفتگو با خبرنگار بسیج پرداخت.

 

 

 

نعیمه اذین گفت: امام صادق(ع) در طول زندگی خود، تلاش‌های فراوانی در نشر و آموزش تعالیم دینی و اسلامی داشته و همواره سعی داشت تا شخصیت‌های علمی زیادی را پرورش دهد. او موفق شد شمار زیادی از شخصیت‌‌های برجسته علمی را تحویل جامعه اسلامی دهد که از مهم‌ترین آنها میتوان به جابر بن حیان اشاره کرد.

 

 

وی ادامه داد: این امام بزرگوار به دلیل دارا بودن از فضائل اخلاقی بالا، بهترین اسوه برای مردمان زمان خود بوده و از ایشان همواره به عنوان الگو یاد میشود.

 

 

این دبیر تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته امام ساده زیستی و تلاش برای بدست آوردن رزق حلال بود. ایشان در طول زندگی خود به شغل‌هایی از جمله کشاورزی و دامداری مشغول بوده و از اینکه اصحاب و مردمان او را در حال انجام این گونه کارها ببینید هیچگاه خجالت نمی‌کشید و همیشه دوست داشت خداوند او را درحال تلاش و کوشش ببیند.

 

 

وی افزود: امام صادق(ع) تاکید ویژه‌ای بر احترام و خدمت به پدرو مادر داشته است و همواره در جلسات خود با شاگردانش می‌گفت: به مادران و پدران خود در همه حال احترام بگذارید چون این وظیفه شماست و اگر آنان دچار بیماری هستند که مجبور باشی در هر لحظه از آنان مراقبت کنین، این کار را انجام دهید زیرا خداوند در قیامت نگاه ویژه‌ای به شما کرده و توفیقات الهی در انتظار شماست‌.

 

 

این دبیر ملاردی ضمن بیان تعدادی از فضائل اخلاقی امام صادق(ع) افزود: از جوانان و نوجوانان ایران اسلامی انتظار می‌رود که با مطالعه دقیق و درک دستاورد و فعالیت‌هایی که امامان در طول زندگی خود انجام داده‌اند، به جایگاه ارزشمند آنان در اسلام پی ببرند.

 

 

وی در پایان سخنانش ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق(ع) به تمامی مسلمانان جهان گفت: امیدواریم که نسل نو با پیروی از راه پیامبر و اهل بیت طیب ایشان، ایرانی قدرتمند و خودساخته را برای ما به ارمغان آورده و دستاورد و تحولات بزرگی را در جامعه رقم بزنند.

 

خبرنگار: نگین‌حاجی‌حسین‌‌‌

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار