بازدید کاروان راهیان نور از سد کرخه

بازید کاروان راهیان نور سپاه سیدالشهدا تهران بزرگ از سد کرخه اندیمشک

بازید کاروان راهیان نور سپاه سیدالشهدا تهران بزرگ از سد کرخه اندیمشک
در مسیر زیارت کاروان راهیان نور سپاه سیدالشهدا تهران از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور، بازدید از سد کرخه هم در دستور کارمدیران وزائران این کاروان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۹۶۴۵۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛

زائرین سرزمین نور سپاه سیدالشهدا تهران بزرگ صبح امروز ۱۴ اردیبهشت با حضور بر روی تا ج این سدخاکی بزرگ از نحوه اجرا این پروژه ملی پس از انقلاب و جنگ بازدید کردند.

خلیل بابایی زاده از کارکنان و راهنمای توجیحی در بدو ورود ضمن خیر مقدم و تبریک سال نو به حاضرین در خصوص اجرای این دستاورد بزرگ اظهار داشت: سد خاکی کرخه به طول بیش از سه کیلومتر وارتفاع ۱۲۷ متری جز دوازده سد بزرگ خاکی دنیا وبزرگترین در ایران محسوب می شود که بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی و سه سال پس از پایان جنگ در منطقه فتح المبین بر روی رودخانه کرخه ، بیست کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک و توسط قرارگاه سازندگی خاتم النبیا سپاه پاسداران احداث گردید.

 

وی اظهار داشت: از جمله اهداف اصلی ساخت این سد خاکی مهار آبها وسیلاب های فصلی مخرب ودومین هدف آن آبیاری اراضی کشاورزی ۳۲۰ هزار هکتاری از دشت عباس تا دشت آزادگان می باشد.

 

بابایی زاده در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: ساخت وایجاد این ابر پروژه از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و مصداق واقعی شعار ما می توانیم هست.

 

وی با اشاره به حضور چندین باره رهبر معظم انقلاب وتحسین سازندگان این پروژه ملی که عمدتا" از رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند گفت: که سالانه دهها هزار نفر از مردم ایران اسلامی در قالب راهیان نور وپیشرفت از این شاهکار حوزه صنعت سد سازی بازدید ودیدن می کنند.

 

وی در پایان با آرزوی پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت، قبولی زیارت زائرین عزیز و طول عمر ولی امر مسلمین بیان داشت: آنهایی که برای پایداری اسلام و قرآن رفتند وشهید شدند کاری حسینی کردند و اینهایی که ماندند باید کاری زینبی کنند و در جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری پیام رسان ایثار و رشادت شهدا،رزمندگان و خدمتگژاران واقعی کشور باشند.

 

انتهای پیام/ خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار