معاون دبیر کل خانه کارگر کشور :

حقوق کارگران در کنار افزایش نرخ تورم بسیار پایین است

زنجان - معاون دبیر کل خانه کارگر کشور با بیان اینکه کارگران اقشار پرتلاش و زحمت کش جامعه به شمار می روند و عامل پیشرفت کشور هستند گفت:با توجه به تورم بالا قدرت خرید کارگران کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۵۹۶۳۵۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱

 

حقوق کارگران در کنار افزایش  نرخ تورم بسیار پایین است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان حسن صادقی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز کارگر اظهار داشت: روز کارگر روز مطالبه گری است و طبقه کارگر نباید مورد بی مهری و بی توجهی مسئولان قرار گیرند.


وی به با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در هفته کارگر در سالجاری گفت: رهبری از کارگران تمام قد دفاع می‌کنند و خطاب به مسئولان می‌فرمایند؛ مطالبه گری واعتراضات کارگران به نفع دولت‌ها است و دولت باید آن را جدی گرفته و فرصت بداند.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور ادامه داد: طبق منویات رهبری که فرمودند؛ حال جامعه کارگری خوب نیست این حال صرفاً به لحاظ اقتصادی نیست و این جمله چند وجهی به شرایط اقتصادی، اجتماعی و اجرای قوانین مربوط به کارگران مرتبط است و اگر حال جامعه کارگری خوب باشد حال نصف جمعیت کشور خوب خواهد بود.

وی با بیان اینکه خدمات ثروت تولید نمی‌کند گفت: دولت باید بنیان اقتصادی کارگران را تقویت کند و برای داشتن ثبات اقتصادی باید واحد‌های راکد تولیدی راه اندازی شود و تاکیدات رهبری هم روی موضوع تولید است.

صادقی بیان کرد: متاسفانه معیشت کارگران اصلا خوب نیست و دستمزد آن‌ها برای سالجاری نسبت به تورم به صورت مناسب افزایش پیدا نکرده و این امر باعث خروج نیروی کار از بخش تولید می‌شود.

در ادامه اصغر نجاری، رئیس خانه کارگر استان زنجان بیان کرد: خانه کارگر به عنوان یک تشکل صنفی بزرگ در کشور به ۳ میلیون عضو دارد و در استان نیز به طور مستقیم برای ۲۰ هزار نفر سرویس آموزشی و رفاهی ارایه می‌کند.

وی تصریح کرد: خانه کارگر دارای استقلال است و زیر بیرق هیچ نهادی و ارگانی نیست و نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کارگر نه در کلام بلکه باید در عمل باشد گفت: متاسفانه شرایط معیشتی کارگران در شرایط اقتصادی حال حاضر خوب نیست و دستمزد آن‌ها پاسخ‌گوی نیازهایشان نیست.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات