امر به‌ معروف وجدان انسان را آرام می‌کند

یک کارشناس حوزه و دانشگاه در جلسه هم‌اندیشی بسیجیان کنشگر پایگاه حضرت‌خدیجه(س) گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر وجدان انسان را آرام می‌کند، و این آرامش وجدان با ارزش است حتی اگر دیگران گوش ندهند.
کد خبر: ۹۵۹۶۳۲۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰

به گزارش‌ خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به همت پایگاه حضرت‌خدیجه(س) جلسه هم‌اندیشی بانوان دغدغه‌مند پردیسان، در حمایت از نیروی‌انتظامی و طرح نور، در راستای شبکه‌سازی محلی با محوریت فعالیت در مساجد، باحضور اساتید حوزه‌ و دانشگاه برگزارشد.

فاطمه‌ حمزه‌ای ‌کارشناس‌ حوزه‌ و دانشگاه، در تصریح آیه ۱۶۴ اعراف گفت: در این آیه گفته شده است؛ (به یادآور زمانی‌را که گروهی از بنی‌اسرائیل درجواب اینکه چرا به گنهکاران موعظه می‌کنید گفتند، این اندرزها برای انجام وظیفه‌ نزد پرودگار است، شاید آن‌ها بپذیرند و تقوا پیشه کنند).

وی با اشاره به قول مقام‌معظم‌رهبری که می‌فرمایند(بگویید و رد شوید)بیان داشت: گمان نکنید تاثیر ندارد، شاید عاقبت‌بخیر شوند وتقوا پیشه کنند چه‌بسا در روایت حضرت موسی(ع) داریم، قومی به بلای‌آسمانی دچار شدند که فقط ۴۰هزارنفر آنان گنهکار بودند و ۶۰هزار نفر دیگر سکوت‌ کنندگان و بی‌تفاوتان بودند.

وی افزود: امرونهی وجدان انسان را آرام می‌کند، حتی اگر دیگران گوش‌ندادند، برای خود ما احساس آرامش به‌همراه دارد، انبیا الهی بارها امر می‌کردند، ولی مردم سخنان و ارشادهای پیغمبران راگوش نمی‌دادند.

حمزه‌ای ضمن بیان حساسیت امر به‌ معروف گفت: در ابتدای اجرای طرح نور که مسئولین سازمان تبلیغات و جامعه الزهرا(س) برنامه ریزی کردند، وظیفه گفتاری نداریم وتنها وظیفه‌ ماحرکت محلات ازطرف مساجد و بسیج‌ است، هر دونفر یاسه‌نفر، برای پیاده‌روی در جامعه حضورپیدا می‌کنند.

انتهای‌پیام/اسما صادقی

ارسال نظرات
آخرین اخبار