مشکلات لرستان با سخن درمانی برطرف نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مشکلات این استان با سخن درمانی برطرف نمی شود بنابراین باید ظرفیت های بی شمار منطقه را با بکارگیری نخبگان و جهش تولید توام با تحول تقویت کرد.
کد خبر: ۹۵۹۵۶۶۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه افزود: اگرچه نظام اسلامی در لرستان خدمات اساسی و ارزنده ای ارائه داده اما در خصوص ارتقای فرهنگی و پیشرفت، توازن برقرار نشده است و نیازمند تحول همراه با جهش هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه امید آفرینی به عنوان یک اصل همواره باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: اکنون در حال پرورش نخبگان برای آینده هستیم و همواره برای توسعه تلاش خواهیم کرد که در این راستا برخی موارد هم که در حوزه وظایف دفتر نماینده ولی فقیه مربوط نباشد اما برای رفاه و آسایش مردم، پیگیری می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه سخن درمانی و دیدار درمانی نتیجه‌ای برای لرستان ندارد تصریح کرذ: باید آنچه می‌گوییم و انجام می‌دهیم جهت رضایت خداوند و نفع و خدمتگزاری به مردم باشد.

 

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: در خصوص جذب نیروهای بدون ضابطه چندین بار با سازمان های مرکزی و وزارتخانه ها ارتباط گرفته و پیگیر این موضوع شده ام اما اگر ادارات وظایف خود را به درستی انجام دهند مشکلات اینچنینی برطرف خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین افزود: فرهنگ و اقتصاد دو بالی هستند که باید راه پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی جامعه از مسیر آنها میسر شود بنابراین اصول اساسی می‌باشند که باید بر مبنای آنها، با طرح‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته نسبت به گذشته پیشرفت کنیم.

وی بیان کرد: در این راه افرادی مانند فعالان رسانه ای که خداوند به آنها دانایی و توانایی داده است باید زبان گویای مردم باشند، دغدغه و مشکلات را به گوش مسوولان برسانند و با انتشار مطالب واقعی، از نشر اخبار بدون پایه و تشویش و ناامیدی اذهان عمومی، اجتناب کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است و از این اصل دست نمی‌کشد بنابراین آگاهی بخشی به چنین مردمی مانند هوا، یک نیاز ضروری می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه اهل رسانه در این جهت اولین گروهی هستند که وظیفه مهمی بر عهده دارند تصریح کرد: خبرنگاران باید با آگاهی دادن درست و منطقی و آمار ارقام به دور از کینه و نفرت در تمامی عرصه‌ها فعالیت کنند چراکه اطلاع رسانی صحیح، نقد منصفانه، بیان نقاط ضعف و قوت و تبادل آرا از وظایف این قشر می‌باشد.

 

وی اظهار داشت: مطبوعات در ایران بر پایه اطلاع رسانی صحیح بنا شده اند و در تمامی عرصه‌ها آزادی بیان وجود دارد بنابراین اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا مردم به رشد و کمال برسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در لرستان وظایفی دارد گفت: سال گذشته با همراهی مدیران، فرهیختگان و تشکل‌ها مسائل مهم و اصلی را با بهره‌گیری از ۲۵ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه برای استان دنبال کردیم.

 

وی ادامه داد: مسئله ترویج زندگی اسلامی در نهاد خانواده‌ها، توجه به عفاف و حجاب در جامعه، ارتقای کیفی نماز جمعه، بزرگداشت سالروز اولین نماز جمعه پس از انقلاب، بسط و گسترش جهاد تبیین با موضوع محوری اعتلای سیاسی، ارتقای کیفی مدیریت مساجد و انسجام بخشی در ارتباط با تشکل‌های فرهنگی از مهمترین اقدامات بود.

 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در لرستان به عنوان پدر معنوی استان وظایفی بر عهده دارد گفت: مسائل و راهبردهای هر کدام از حوزه های فرهنگی، روحانیت، جوانان و اقتصاد نیز به تفکیک دنبال و پیگیری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار