خبرهای داغ:

جشن روز کارگر در شرکت سیمان بهبهان

فرماندار شهرستان بهبهان در جشن روز کارگر در کارخانه سیمان بهبهان: تامین مطالبات کارگران در زمینه معیشت، بیمه،دستمزد و سایر حقوق آنان در اولویت ما خواهد بود
کد خبر: ۹۵۹۵۱۸۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج بهبهان : جشن روز جهانی کار و کارگر با حضور سید ولی الله موسوی فرماندار شهرستان بهبهان در جمع کارگران و پرسنل شرکت سیمان بهبهان برگزار شد.

فرماندار شهرستان بهبهان در جمع کارکنان شرکت سهامی سیمان بهبهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و تبریک روز کارگر به این عزیزان گفت در تقویم،روز ۱۱ اردیبهشت روز کارگر نام گذاری شده است. روزی که کارگران برای کاهش و تعدیل ساعات کار در قرن ۱۹ میلادی در آمریکا اعتصاب کردندو تجمع آن ها توسط پلیس به خشونت کشیده و باعث کشته شدن جمعی از کارگران گشت و از آن تاریخ، ضمن نام گذاری این روز به نام کارگر مطالبات کارگری از جمله تعدیل ساعت کار و کاهش ساعت کار به ۸ ساعت در روز عملی شد.

وی افزود در احادیث اسلامی و سخنان ائمه و معصومین در مورد کار و کارگر تاکید فراوان شده است. پیامبرگرامی اسلام دست کارگر را می بوسد و کار کردن جهاد فی سبیل الله و کار کارگر، بالاترین عبادت خوانده میشود. به گفته فرماندار شهرستان بهبهان،کارگران بازوی مهم پیشرفت جامعه به سوی تعالی هستند وامسال را مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نام نهاده است، یعنی زیربنا و اساس تولید کارگران هستند و همچنین نقش مهم را خانواده هایشان بازی میکنند که با آن ها همراهی می کنند.

به گفته فرماندار بهبهان همه جا رد پای کارگران در صحنه ها دیده می شود، در انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین گروه ها کارگران بودند از جمله کارگران صنعت نفت که با اعتصابات خود،رژیم پهلوی را زمین گیر کردند و بعد از آن در جنگ تحمیلی نیز شهدای کارگر زیادی تقدیم میهن شد. سیدولی الله موسوی در پایان عنوان داشت باید به مطالبات برحق کارگران، هم دولت و هم کارفرمایان توجه کنند.بیمه، مطالبات کارگری، وضعیت معیشت، رفاه و دستمزد و خدمات باید به موقع به کارگران برسد و در اولویت قرار داده شود تا انشالا با ایجاد انگیزه در میان آنان بتوانیم تولید را چندبرابر نموده و در راستای تحقق شعار سال قدم برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار