در گفت و گو با بسیج مطرح شد:

برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن حوزه ابتدایی در سطح استان خراسان رضوی

رئیس اداره قرآن عترت و نماز خراسان رضوی از برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی دوره ابتدایی در سطح این استان خبر داد که برای اولین بار در کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۹۵۰۴۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن حوزه  ابتدایی در سطح استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد ، محمد اسماعيل اصغر زاده در گفت و گوی  با خبرنگار بسیج، گفت:امسال برای اولین بار مسابقات قرآن حوزه ابتدایی در سطح استان برگزار شد. با توجه به رشد قابل ملاحظه ای که دانش آموزان دوره ابتدایی در چند سال اخیر داشته اند تصميم گرفتیم که همانند دوره متوسطه، برنامه ها و فعالیت های قرانی مانند مسابقات استانی را برای این دانش آموزان نیز در سطح استان برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد:در دوره اول ،مسابقات در سطح مشهد و در دوره دوم در سطح مشهد و اطراف ان بود و امسال به لطف خداوند دانش آموزان از تمام شهرهای استان به مسابقات دعوت شده اند و امیدواریم که در اردوی مسابقات قرآنی به دانش آموزان خوش بگذرد و خاطره ماندگاری برایشان ایجاد شود و با قوت و انرژی فوق العاده بتوانند در مسیر نورانی قرآن و عترت و نماز حرکت کنند ،رشد کنند و به کمالات برسند.

اصغر زاده ادامه داد: خراسان رضوی تنها استانی است که مسابقات دوره ابتدایی را تا سطح استان برگزار می کند.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز خراسان رضوی ادامه داد:برای حوزه ابتدایی رشته های مختلفی مانند مداحی و اذان ویژه پسران، و حفظ و قرائت تحقیق تعریف شده اند.

وی در خصوص روند اجرای مسابقات از ابتدا تا این مرحله گفت؛ نمایندگان مدارس به مرحله منطقه و اداره راه پیدا کردند.در مرحله اداره برترین ها به مرحله غیر حضوری استان راه پیدا کردند.در این مرحله فایل های دانش آموزان مورد بررسی و داوری قرار گرفت و برگزیدگان آن در رشته های انفرادی و گروهی که حدود ۳۰۰ نفر هستند در این مرحله حضور دارند.

خبرنگار/سید سبحان نعمتی

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار