فرمانده ناحیه مقاومت بسبیج کمیجان

دشمن درصدد کمرنگ کردن حضور جوانان در مساجد است

فرمانده ناحیه مقاومت بسبیج کمیجان با اشاره به نقش تربیتی مساجد در شکل‌گیری هویت اسلامی گفت: دشمن درصدد کمرنگ کردن حضور جوانان در مساجد است.
کد خبر: ۹۵۹۴۸۴۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛ سرهنگ پاسدار صابر حیدری فرمانده ناحیه
مقاومت بسیج کمیجان در دورهمی دختران حاج قاسم شهرستان کمیجان با تاکید بر توجه به خطر پارادایم ذهنی توسط دشمن گفت: دشمنان به دنبال تسلط بر اذهان این نسل یعنی نسل ظهور هستند تا بتوانند با القائات منفی و ایجاد حس ناامیدی به مقاصد خود که همان بی هویت کردن نسل ظهور و دختران حاج قاسم است، دست پیدا کنند.
وی افزود: دشمن برنامه ریزی گسترده ای برای نسل نوجوان در نظر گرفته‌ است و همانطور که رهبر انقلاب بیان کردند به قله نزدیک هستیم. دشمنان تلاش می کنند تا ذهن نسل ظهور را به سوی چارچوب خود سوق دهند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان خطاب به جمع حاضر گفت: دشمنان درصدد است با قالب بندی اذهان، شما را مدیریت کند تا جایی که بر شما چیره شوند و این همان جنگ شناختی دشمن است.
حیدری ادامه داد: دشمن در فضای مجازی کاری کرده است که فقط منفی ها و سیاهی ها را ببینید، در نتیجه شکست می خورید. اما اگر از این چارچوپ خارج شوید و فضای واقعی را درست نگاه کنید ذهن شما تغییر خواهد کرد.
وی افزود: اگر ذهن خود را از آن سیاهی که دشمن در نظر گرفته خارج کنید و به سوی واقعیت بروید تا جایی که هرچه ذهن خود را نزدیک آن منشأ نور کنید، خوشبخت تر خواهید بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان با اشاره به برنامه های تخصصی دشمن گفت: دشمنان معتقدند برای از بین بردن نسل ظهور باید سه پل را زد؛ « مادر، معلم و مسجد»؛ در این راستا اولین هدف دشمن از بین بردن «خانواده و مادر» است. اگر مادر از بین رفت خانواده نیز نابود می شود.
حیدری تصریح کرد: همان طور که خداوند در قرآن بارها بر احترام پدر و مادر تاکید کرده است برای رسیدن به عاقبت به خیری باید به والدین احترام بگذارید.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان دومین مورد و پل را که دشمن برای از بین بردن آن هدف گذاری کرده است را «معلم» دانست و بیان کرد: در گذشته معلم به عنوان یک پزشک، همراه و مشاور برای دانش آموز بود اما اکنون دشمن می خواهد ارتباط دانش آموز با معلم از بین برود و برای رسیدن به این هدف، معلم را با چالش های مختلفی روبرو کرده تا جایی که تربیت دانش آموز در اولویت او نباشد.
وی یکی از اهداف دشمن را تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و گفت: دشمن به نسل نوجوان ما تلقین می کند که بایستی از ۱۸ سالگی مستقل شود و این جدایی از خانواده و رها شدن در جامعه به خودی خود نوجوان را به سوی انحطاط و منجلاب کشیده خواهد شد.
حیدری «مساجد» را سومین مورد از اهداف دشمن بیان کرد و گفت: دور کردن کودکان و نوجوانان از مساجد یکی از مهم ترین اهداف دشمن است؛ با کمرنگ کردن نقش تربیتی مساجد در تربیت نسل جوان به تدریج زمینه سازی هویت اسلامی از بین خواهد رفت.
فرمانده ناحیه مقاومت بسبیج کمیجان گفت: در گذشته مساجد نقش محوری در جامعه داشتند تا جایی که محلی برای برگزای ازدواج، رسیدگی به اختلافات و شورای مشورتی بود. طبق آماری که مطرح شده ۹۹/۵ درصد از شهدا از بچه های مساجد بودند.
حیدری در پایان خاطرنشان کرد: اکنون دختران حاج قاسم با شناخت تهدیدهای دشمن در فضای مجازی و با مراقبت کردن، اجازه ندهند که رسانه ها ذهن ها را مغلوب خود سازد و با تحقیق و براساس آیات قرآن دین خود را بشناسند.

خبرنگار: زهرا خسروبیگی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار