ترحم بر متخلفان انتخاباتی جایز نیست

خطیب جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه جای ترحم بر کسانی که در حوزه انتخابات تخلف می‌کنند وجود ندارد، گفت: انتظار می‌رود با متخلفان انتخاباتی دور اول در هر منصب و مقامی برخورد شود.
کد خبر: ۹۵۹۴۴۱۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز ظهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی الغدیر برگزار شد بر ضرورت حمایت دولت و حاکمیت از نماینده عالی خوددر استان تاکید کرد و افزود: برای حل مشکلات استان از جمله بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی استاندار نیازمند حمایت ویژه است، حمایتی که تحول همراه با جهش را در استان رقم بزند.

وی با بیان اینکه حمایت‌هایی که تا به حال انجام شده قابل تقدیر نیست اما با این میزان حمایت مشکلات استان حل نمی‌شود، گفت: راز موفقیت نماینده دولت در استان این است که هیات دولت و حاکمیت حمایت کامل را داشته باشند، البته در استان هم گروه‌ها و قوای سه گانه باید همکاری لازم را با استاندار داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد به انتخابات دور دوم حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی در ۲۱ اردیبهشت اشاره کرد و افزود: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی دور دوم به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

شاهرخی تاکید کرد: اگر افرادی بدون ملاحظه شایسته سالاری و دیگر خصوصیاتی که قبلا مطرح کرده‌ایم به کسی رای بدهند خیانت و گناهی نابخشودنی مرتکب می‌شوند.

وی انتخاب بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها را امری شرعی، دینی، عرفی و منطقی عنوان کرد و گفت: نگاه قومی و قبیله‌ای، سوگند دادن افراد و هر امری که بدون توجه به معیار اسلامی و خدمتگزاری شایسته سالاری باشد امری غیر قابل قبول و آسیب زا است.

خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه برگزار کنندگان انتخابات نقطه وسط دایره هستند و نسبت آنها به همه مساوی است، گفت: این افراد چون امین و امانتدار مردم و نظام محسوب می‌شودحفاظت و صیانت از آرا مردم برعهده اینها گذاشته شده و باید به عنوان واجب الهی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

شاهرخی تاکید کرد: مسوولانی که طبق قانون حق تبلیغ ندارد انتظار می رود که در نهان و آشکار از قانون پیروی کنند و چنانچه پیروی نکنند کمیته رصد و رسیدگی با تخلفات آنها برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه جای ترحم بر کسانی که در حوزه انتخابات تخلف می‌کنند وجود ندارد، گفت: انتظار می‌رود با متخلفان انتخاباتی دور اول در هر منصب و مقامی برخورد شود.

 امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: پس از نهایی شدن حکم متخلفان انتخاباتی اگر قانون اجازه می‌دهد اطلاع رسانی شود تا جنبه بازدارندگی از تخلف صورت بگیرد.

شاهرخی به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: اسلام شناسی کامل و شناخت عمیق از جریانات سیاسی عقیدتی در آثار شهید مطهری قابل مشاهده است. 

وی با بیان اینکه معلم کسی است که چراغ هدایت، معرفت و ارشاد را در دل شاگرد روشن می‌کند و این با ارزش ترین هدیه یک معلم است، افزود: برای رسیدن کشور به قله‌های علم، پیشرفت و عدالت به مردم شجاع، متفکر، خردمند و متدین نیار است و چنین صفاتی در آغازین دوره آموزشی به وسیله معلم تضمین می‌شوند.

امام جمعه خرم‌آباد به روز جهانی کارگر هم اشاره و تاکید کرد: بنابر روایات ائمه اطهار هر کس در پرداخت اجرت کارگری ظلم و ستمی کند خداوند اعمالش را نابود می‌کند و بوی بهشت به مشامش نمی‌رسد‌.

شاهرخی با اشاره به اینکه همه نیازهای زندگی مردم و کشور با کار و تولید به وجود می‌آید، گفت: در واقع حیات و زندگی جامعه وابسته به کار و کارگر است بنابراین جامعه به سمتی حرکت کند که کسب ثروت رابطه مستقیم با کار و تولید داشته باشد.

وی به صدور فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال ۸۰ اشاره کرد و افزود: این فرمان در راستای ارزش به کار و کارگر است، بخشی از مشکلات استان ما ناشی از عدم اقدام به موقع و قاطع در مبارزه با فساد است و همواره استان از این موضوع رنج می‌برد.

امام جمعه خرم‌آباد بر توجه به ارتقا امنیت شغلی و معیشت کارگران تاکید کرد و گفت: توجه به ارتقا امنیت شغلی و معیشتی جامعه کارگری سبب کیفیت کار و افزایش تولید می‌شود.

شاهرخی به مناسبت روز نهم اردیبهشت روز شوراها هم اشاره کرد و افزود: کار شوراها اجرایی کردن اراده حاکمیت مردم است در واقع شوراها نماینده مردم هستند و انتظار می‌رود شوراهای استان در افزایش فضای سبز، تسهیل ترافیک،زیبا سازی و مبلمان شهری، آسفالت، رد سد معابر و ایجاد فضاهای ورزشی فرهنگی ورود جدی داشته‌ باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر کانون جرم و جنایت و خباثت در نظام حقوق بین المللی است، گفت: این رژیم غاصب تمام آئین نامه و قوانین بین المللی را زیر پرچم امریکاو دیگر حامیانش زیر پا می‌گذارد.

خطیب جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: اما آنچه در جنایات رژیم غاصب اسرائیل نوید بخش است، مقاومت مردم مقتدر و ستمدیده فلسطین و مردم کشورهایی است که دولتشان از رژیم حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: ان شائ الله با رهبری حکیمانه و عارفانه مقام معظم رهبری رژیم اشغال‌گر قدس که دژاستعماری است از بین می‌رود و نظم جدیدی در دنیا شکل خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار