مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فیروزکوه

«مداد علماء» ارزشمندتر و افضل از «خون شهدا» است

همزمان با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان فیروزکوه قبل از خطبه های نماز جمعه شهر فیروزکوه سخنرانی کرد.
کد خبر: ۹۵۹۴۳۷۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱

حجت الاسلام والمسلمین کاظم موئینه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه فیروزکوه در خطبه های پیش از نماز جمعه شهرستان فیروزکوه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی گفت: چون سردار شهید معلم چهره مقاومت، علمای عالم و ثابت در تاریخ مکتب سازی کرده اند؛ در گفتمان های شهدا و در طول زمان به ما رساندند و شهیدانی در پای مکتب علما به آن مقام والا رسیدند؛ پس مقام علم و عالم بسیار مقام والایی است.

وی افزود: جوان های عزیز؛ گفته اند مقام علم و عالم بالاست که سوال پیش می آید که ما فقط علما را تکریم کنیم؛؟ علم های دیگه با ارزشمندند اما علم دین برای آینده و آخرت ما واجب است. 

موئینه ادامه داد: جا دارد پیشاپیش تبریک عرض کنم به عالمان و معلمان گرامی این ایام عزیز مطابقت پیدا کرده است با گرامی داشت علامه شهید مطهری؛ این هفته به میمنت گرامی داشت شهید مطهری هفته ای با نام عقیدتی و سیاسی نامگزاری شده است.

 

وی گفت: برای پاسداشت مقام علم و مقام والای عالم برنامه های زیادی خادمان شما برگزار کرده اند؛ در سال های گذشته ۲۴۰ نشست عقیدتی سیاسی با حضور ۲۴۰۰ نفر از علما و روحانیون انجام داده ایم ؛ و ۸ گردهمایی با حضور ۱۵۰۰ نفر برگزار کرده ایم؛ و همچنین در مناسبت های مختلف یادواره های شهدا برای شهدای عزیزمان برگزار شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان فیروزکوه گفت: اگر می خواهید به جایی برسید باید زحمت بکشید این مقام علم است؛ آنقدر مقام علم بالاست که در روایات اسلامی «مداد علماء» ارزشمندتر و افضل از «خون شهدا» است.

 

وی یادآور شد؛ طبق روایات اسلامی در قیامت ارزش کار علماء سنگین تر از خون شهداء می باشد؛ زیرا علماء چون با روح مردم سر و کار دارند می توانند با یک قطره مُرکب، جامعه ای را متحول کنند و مانع نفوذ دشمن شوند؛ و پیام شهادت را به جهانیان برسانند و به شهید ابدیت ببخشند.

 

انتهای پیام/خبرنگار بسیج علیرضا رحیمی

ارسال نظرات
آخرین اخبار