بهره‌مندی از طرح مولدسازی برای تکمیل طرح راه‌آهن خرم‌آباد-دورود ضروری است

استاندار لرستان گفت: بهره‌مندی از طرح مولدسازی برای تکمیل ابر پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود ضروری است.
کد خبر: ۹۵۹۴۲۵۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ابوطالب شفقت امروز در بازدید از پروژه راه آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه یک پروژه ملی و مطالبه مردمی است که از سال ۹۲ آغاز شده و تا سال ۹۷ تنها ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و بعد از آن تعطیل شد.

 

وی گفت: پس از سفر ریاست جمهور به لرستان این پروژه در زمره مصوبات قرار گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون به ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

 

وی ادامه داد: پیشرفت این پروژه تاکنون مطلوب گزارش شده است، اما راضی کننده نیست و باید از منابع مختلف برای تکمیل آن پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

 

شفقت بیان کرد: پروژه راه آهن خرم آباد - اندیمشک ۳۳ کیلومتر تونل دارد و یک پروژه سنگین محسوب می‌شود.

 

استاندار لرستان اظهار کرد: پنج سال برای تکمیل این راه آهن زمان نیاز است و امیدواریم بتوانیم از طرح مولدسازی برای تامین اعتبار استفاده کنیم و باید در این راستا با وزارت اقتصاد و دارایی تفاهمنامه امضا شود.

 

وی با بیان اینکه باقی منابع باید از فروش نفت تامین شود که مسائل اداری آن برطرف خواهد شد، گفت: این پروژه سال گذشته فعالیت خوبی داشته و امیدواریم بتوانیم با تامین منابع فعالیت آن را طی امسال بیشتر کنیم چرا که برای تکمیل آن حجم اعتبار سنگینی پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار