مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اعلام کرد

اجرای ۴۰۰ برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان/ کاهش ۳۵.۵ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در هفته کار و کارگر بیش از ۴۰۰ برنامه تدارک و اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۹۳۵۸۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ جمشید امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی صبح امروز در نشست خبری هفته کار و کارگر گفت: بیش از ۴۰۰ برنامه برای اجرا در واحدهای تولیدی استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: دیدار ۴۲ نفر از کارگران استان با مقام معظم رهبری و تجدید میثاق با آرمان های رهبر کبیر انقلاب، گلباران قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدای کارگر، حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه، همایش پیاده روی جامعه کار و تولید، همایش ایمنی و خدمت، همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برگزاری اردوهای راویان پیشرفت دانش آموزی، بازدید از مراکز فنی و حرفه ای، برگزاری مسابقات ورزشی، عیادت بیماران، تجلیل از کارگران نمونه، نشست تشکل های کارگری و کارفرمایی با مسئولان استان و... بخشی از این برنامه هاست.

امیدی به جشنواره «امتنان» اشاره کرد و گفت: امسال در این جشنواره ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کاری و ۱۲۱ واحد تولیدی ثبت نام کرده اند که از این تعداد سه کارگر و دو گروه تولیدی نمونه و ۸ واحد تولیدی برگزیده شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در سنوات گذشته به رغم صنعتی بودن استان در هیچ یک از بخش ها برگزیده کشوری نداشتیم ولی خوشبختانه امسال هم کارگر و هم واحد تولیدی نمونه داریم که برای استان افتخار است. 

وی به وضعیت شاخص های اشتغال در استان اشاره کرد و افزود: آمار شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر در استان از سال ۹۶ تا ۹۹ روندی نزولی داشته است اما بعد از این روندی افزایشی داشته است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۹۹ به میزان ۴.۲ درصد رشد داشته است.

امیدی ادامه داد: از سال ۹۹ تا پایان ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ هزار و ۷۲۰ فرصت شغلی به جمعیت شاغلان استان اضافه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی به نرخ بیکاری استان هم اشاره و تصریح کرد: نرخ بیکاری طی سه سال متوالی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به ترتیب ۷.۸، ۷.۳ و ۷ درصد بوده که کاهش ۰.۸ درصدی را در نرخ بیکاری استان نمایش می دهد.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش نرخ مشارکت اقتصادی طی سه سال متوالی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ هستیم، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ رقم ۳۶.۶ درصد بوده که براساس میانگین استانی این رقم در سال گذشته به ۳۶.۳ درصد رسیده است.

امیدی علت این کاهش را خروج نیروی کار از محیط کار دانست و گفت: این استان یک استان صنعتی است و بیشتر فرصت های شغلی شامل مشاغل سخت و زیان بار می شوند که باعث خروج نیروی کار زودتر از موعد می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی به ضریب پوشش بیمه در استان هم اشاره و تصریح کرد: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان معادل ۶.۵۶ درصد نسبت به پایان سال ۹۹ با جمعیت بالغ بر یک میلیون و هفتاد و سه هزار نفر افزایش داشته است.

امیدی افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری در استان را افزایشی اعلام کرد و گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری استان در پایان بهمن ۱۴۰۲ معادل ۱۶۶۷۱ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۷.۱۷ درصدی داشته است. همچنین در پایان بهمن ماه سال گذشته تعداد کارگاه‌های فعال استان نسبت به پایان بهمن ۱۴۰۱ به میزان ۶.۲۵ درصد معادل ۱۴۸۲ کارگاه افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در پایان سال گذشته نسبت به سال ۹۹ کاهش ۳۵.۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار