مخالفت اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تعطیلی روزهای پنجشنبه‌

زنجان- اتحادیه صادرکنندگان مخالف تعطیلی روزهای پنجشنبه به دلیل سلب فرصت توسعه؛ ارتباط تجاری و اقتصادی با شرکای تجاری هستند.
کد خبر: ۹۵۹۳۳۸۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳

مخالفت اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تعطیلی روزهای پنجشنبه‌

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، طبق نظر صادر کنندگان با توجه به تصمیم قانونگذاران کشور در خصوص اضافه نمودن یک روز به تعطیلات رسمی هفتگی که با رعایت نیاز‌های اجتماعی و اقتصادی، به فرصتی تبدیل خواهد شد که با هماهنگی بیشتر با بازار‌های جهانی موجب اعتلای هرچه بیشتر کشور خواهد بود.


صادر کنندگان معتقد هستند این تصمیم قطع و یقین به عنوان یک قدم تاثیرگذار و مثبت موجب ارتقای کیفیت زندگی مردم، افزایش رضایت و تقویت ارتباطات اجتماعی و افزایش کارایی بهره‌وری و بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه خواهد شد که در کنار آن توجه به چند نکته بسیار ضروری است که امیدوار هستیم، نمایندگان مجلس با در نظر گرفتن این مهم رای به تصویب تعطیلی شنبه‌ها داده تا یک حرکت موثر و ماندگار در کارنامه این مجلس ثبت شود.

طبق گفته صادر کنندگان با توجه به تعطیلی اکثر کشور‌های جهان در روز‌های شنبه و یکشنبه و تعطیلی روز جمعه در کشورمان، در عمل فرصت توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جهان تنها در چهار روز هفته برای ایرانیان مقدور بوده که در این بین اضافه شدن تعطیلی رسمی روز‌های پنجشنبه به تقویم، نه تنها فرصت توسعه ارتباط تجاری و اقتصادی را سلب خواهد کرد که تجارت و روابط اقتصادی کنونی را نیز به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد، زیرا هیچ یک از شرکای تجاری ما پنجشنبه را تعطیل نبوده و اکثریت آن‌ها شنبه را به عنوان یکی از روز‌های تعطیل در نظر می‌گیرند.

بنابر نظر صادر کنندگان تصمیم به تعطیلی روز‌های شنبه در کشور می‌تواند یک تصمیم با پتانسیل تقویت ارتباطات تجاری و اقتصادی کشور با شرکای اقتصادی و دنیا باشد که برعکس آن و تعطیلی روز‌های پنجشنبه موجب حذف عایدات اقتصادی و حتی غیر اقتصادی خواهد بود.


صادر کنندگان معتقد هستند تعطیلی روز‌های شنبه که هیچ بار هزینه‌ای نداشته و ارزش افزوده نیز ایجاد خواهد کرد و همراهی بیشتر فعالان اقتصادی و رونق کسب و کار‌ها و تجارت و سرمایه‌گذاری را به دنبال خواهد داشت که در نگاه بلند مدت تامین بهتری نیز برای منابع بودجه‌ای کشور خواهد بود.


صادر کنندگان بیان کردند، با توجه به اینکه موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، تجلی از یکدستی و خواسته مشترک همه فعالان اقتصادی و دیگر تشکل‌ها می‌باشد که آن را در قالب بیانیه، مصاحبه، و اظهارنظر و ... نشان داده و به جهت تامین منافع ملی بر آن پافشاری نموده‌اند.


در همین راستا اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان نیز به عنوان تشکلی تاثیرگذار و مهم در امر صادرات و توسعه اقتصادی، بر تعطیلی روز‌های شنبه در تقویم کشور پافشاری نموده و امیدوار هستیم تصمیم نظر نهایی سیاستگذاران و قانون‌گذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و دولت محترم بر تعطیلی روز‌های شنبه باشد.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار