یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش بُر در روستای گردشگری "بیشه" لرستان احداث می‌شود

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت: یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش بُر تا پایان اردیبهشت ماه امسال در روستای گردشگری "بیشه" خرم آباد و حوالی آن احداث می شود.
کد خبر: ۹۵۹۳۱۶۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، لطفعلی بیرانوند امروز در بازدید از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اظهار داشت: طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر و زالیاب از طریق شخم زدن مناطق جنگلی، درختان و مناطق مستعد آتش سوزی با تراکتور آغاز شده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شیب و موقعیت جغرافیایی منطقه در این راستا حدود ۳۰۰ ساعت معادل هر ساعت بین ۵.۵ تا ۷ کیلومتر آتش بُر در این منطقه احداث می شود.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد بیان کرد: یکی از عوامل حریق، بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌ بُر در مسیر جاده‌ها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی، درختکاری‌ها و مناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.

 

بیرانوند با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهمترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تامین اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو دارند افزود: جنگل‌ها و مراتع به عنوان منابع طبیعی تجدیدشونده، نقش موثری در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه دارند و باید بیش از پیش مورد توجه مردم، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، در تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار